Saturday, October 9th, 2010 at 12:25


Visited 1184 times, 1 so far today

ZEPS iz još jednog ugla

Tekst: Hana Kazazović
Foto: Irfan Subašić

Stvarno nisam imala namjeru ove godine pisati o ZEPS-u, sajmu koji se već 17-ti put održava u Zenici. Pisala sam prošle godine (koga zanima šta može pročitati klikom na Dunđer sajam). Ove godine sam pročitala osvrt Irfana Subašića (tekst ZEPS 2010) i kako se poklopio sa većinom naših razmišljanja odlučili smo da ga objavimo umjesto nekog našeg izvještaja. Sinoć dobijemo komentar u kojem se ovaj Irfanov osvrt kritikuje zbog toga što nema fotografija iz sajamskih hala uz komentar da je jednostavnije reći da nismo bili na sajmu.

Nasmijah se pa sjedoh da napišem svoj lični izvještaj. Kako reče naš kasnonoćni komentator požalio mu se uposlenik Sajma i rekao da uprava razmišlja da nas tuži. U kakvoj državi živimo moguće je da prije u zatvoru završim ja zbog toga što ću reći svoje mišljenje nego neki kriminalac. Ali ako ništa drugo, KP Dom mi je blizu pa neću morati daleko od kuće.

Elem, bila na sajmu u četvrtak. Idem tradicionalno svake godine, nekad ujutro a nekad kasnije, ne u zavisnosti od cijene karte nego od mog vremena i rasporeda. Volim posjećivati sajmove i kad god imam priliku odem na neki. Do sada sam obišla nekoliko specijalizovanih u Beogradu, Zagrebu i Sarajevu, bila jednom na sajmu u Tuzli, jednom čak (prije nekih 10-ak godina) učestvovala na ZEPS-u tako da mogu praviti neka poređenja. A i da ništa od svega toga nisam obišla dovoljno je iz godine u godinu posjećivati ZEPS da bi se stekla slika njegovog “razvoja”.

Moje lično mišljenje je da zenički sajam iz godine u godinu nudi sve manje i manje. Što se tiče izlagača, mislim da se njihov broj smanjuje. Možda zvanični podaci ne kažu tako, to je ono što se meni čini kad prođem halama i pogledam sama. Druga stvar je što su mi iz godine u godinu izlagači sve manje zanimljivi. Na neke sam navikla, tradicionalno su tu, ali sve je manje novih. Već nekoliko godina Kamberoviće posjećujem zbog toga što mi je glupo da ne obiđem privredni sajam koji se održava u mom gradu a ne zbog toga što očekujem da ću tu vidjeti nešto zanimljivo.

Hodajući između izlagača u četvrtak posmatrala sam i njih i posjetioce. Pokušala sam sebi odgovoriti na pitanje šta mi tu ne štima? Zašto mi se iz godine u godinu pojačava osjećaj da kod ZEPS-a treba nešto popraviti ili promijeniti? Pa evo ukratko da obrazložim do kakvih sam zaključaka došla.

ZEPS je imao fenomenalnu startnu poziciju koja se zove Prvi generalni BH sajam. Prvi su počeli i trebali su nastaviti sa razvojem. Samo je trebalo odgovoriti na pitanje Šta je cilj sajma? Ogroman je zahvat organizovati generalni sajam čak i u ovakvoj privredi kao što je BH privreda. Ima tu mnogo oblasti koje se mogu predstaviti na sajmu i nije uopšte neobično što dva vodeća sajamska centra u regionu (Zagrebački velesajam i Beogradski sajam) imaju toliko specijalizovanih sajmova koje organizuju tokom cijele godine.

Ja sam i prošle godine spomenula da je možda bolje praviti manje sajmove ali specijalizovane, poput Intermetala. Zamislite da se na jednom mjestu okupe svi koji u svom poslovanju imaju veze sa metalom. Onda bi i oni koji krenu na sajam znali zašto idu i šta očekuju. Takva je situacija i kad je na primjer u pitanju sajam knjige. Posjećuju ga ljudi koje zanimaju knjige. Tamo ne idu oni koje zanima organska prehrana ili kupovina računara. A ZEPS je postao svaštara ali takva da kad krenete da ga obiđete pojma nemate šta tamo možete očekivati.

ZEPS ljudi posjećuju iz nekoliko razloga. Poslovni ljudi idu da bi možda nešto zanimljivo vidjeli i jer imaju naviku da istražuju, da gledaju oko sebe, da posjećuju sajmove u okruženju pa kad im je već sajam tu pod nosom onda je red i da ga obiđu. Stanovnici Zenice sajam posjećuju jer je Sajam. I jer vole da obiđu sve što se nalazi pod šatorom. Smijem se kladiti da sajam naprave u npr. dvorani ne bi ni pola ljudi došlo. Ovako šator vuče narod jer su navikli da su pod šatorima dešavanja za narod. I još ima jedan fenomen a to se zove – obiđi sajam da nakupiš što više reklamnog materijala, letaka i kataloga. Gledala sam neki dan, kao i svake godine, kese se nose i kupi se sve redom. Djeca idu od štanda do štanda, a hostese i oni ljudi tamo su već prije nekoliko godina skontali pa drže sve manje materijala na štandu. Tek onima sa kojima uđu u razgovor daju kataloge.

Svake godine dobijem između ostalog i ponudu sa cijenama za učešće na sajmu. Cijene su takve da nikad ne razmišljam o tome jer pare koje bih dala za izlazak na sajam mogu kvalitetnije iskoristiti za druge vidove predstavljanja i reklamiranja. Pretpostavljam da tako razmišlja mnogo potencijalnih izlagača kod odluke da li učešće na sajmu uvrstiti u svoj plan poslovnih aktivnosti. Konkurencija je velika i ne čine je samo drugi sajmovi. Realno firma iz BiH na primjer može razmišljati o pojavljivanju na ZEPS-u ili Mostarskom sajmu, a takođe može razmisliti o pojavljivanju na nekom od sajmova u susjedstvu. Nije drastično skuplje predstaviti se na nekom specijalizovanom sajmu u susjedstvu a za firmu može biti od veće koristi nego pojavljivanje na ZEPS-u. Internet je mnogim firmama smanjio potrebu za pojavljivanja na ovakvim manifestacijama, posebno malim preduzećima koji veće efekte mogu osjetiti od ulaganja u kvalitetnu internet prezentaciju ili kvalitetnog komercijalistu nego od sajma.

Sve ovo bi rukovodioci sajma trebali imati u vidu kod organizovanja ove manifestacije. Trebali bi se staviti u poziciju izlagača i posjetioca pa odvagati. Meni je OK napraviti i neki maloprodajni sajam gdje će doći prodavači robe široke potrošnje, ali da bude uređen i da se takođe zna šta se tu nudi a da to ne liči na ono što sad imamo kao maloprodaju uz prateće prodavače šećerne vune, priglavaka i svega što liči na ponudu sa buvljaka.

Zenici treba ovakva manifestacija jer u grad dođu ljudi iz drugih gradova i država. Dođu i potroše novac i to je super. Treba raditi na tome da dolaze češće i u većem broju, da nakon boravka ove godine požele sami da dođu i iduće. Znam da je to teško i da će mnogi ovaj moj tekst shvatiti kao pljuvanje po onom što imamo. Ne radi se o tome jer kad god pišem o tome što mi se ne sviđa i što mislim da ne valja pišem zato što znam da može bolje. Uz mnogo rada i truda ali može sigurno bolje. Dobra je stvar konkretno kod ZEPS-a što se samo treba uraditi nadogradnja i unapređenje jer je mnogo posla već urađeno.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Slični postovi

Written by:

Filed Under: Cyber Bosanka

Tags: ,

Trackback URL: http://zenica-online.com/2010/10/zeps-iz-jos-jednog-ugla/trackback/

Comments

  • miro

    October 9, 2010 at 13:52

    za ovo si sigurno u pravu.Iz svake branse pojedinacno.Tada se jedni od drugih nesto nauce a i potencijalni kupci mogu na licu mjesta da uporede cijene i kvalitet.Pa nekoliko puta godisnje u areni je dovoljno.Ovdje u NL je tako.U jednoj sali sajma ali se zna kada je sajam turizma ,elektronike,masinstva itd.Cijele godine je neko predstavljanje.Ne budu uvijek ni sve sale pune izlagaca ali se popune nekim atrakcijama;moto kros,karting i sl.tko da ovi evenmenti privuku gledaoce koji usput pogledaju i sta ima novo kod izvodjaca.Ovdje firme organizuju posjete da bi se radnici upoznali sa novinama.Ne cesto se sklope ugovori oko nekih kurseva za sto bolje upoznavanje novina.Gazde rado salju radnike da se dopune znanjem,a jedan dio koji sami plate subsidira udruzenje a i opstina.treba malo obici i upoznati se sa sistemom organizovanja.Ja znam ponekoliko puta posjetiti jedan sajam automatike da se sto bolje upoznam a i toliko je interesantno vidjeti kako tehnika napreduje.Ne samo tehnika i ostale branse.Cak i sami izlagaci kroz razgovore sa posjetiocima otkrivaju kakve su potraznje i da se mogu u tom smjeru orjentisati i eventualno nesto poboljsati.Kako vidim iz komentara taj sajam ce se jos pretvoriti u vasar gdje ce se odjednom pojaviti ,lole,ilija i marko,rada cokolada i sl.pozdrav

  • a alic

    October 11, 2010 at 08:59

    Pa i treba da vas tuže ,jer lakše je to nego da se ta bezidejna i zastarjela uprava makne i prepusti nekome mlađem da donese neke nove ideje.Nije sajam samo staviti šatore i prodati što više prostora,van sajamske aktivnosti se kod ZEPS-a svode na:naplati što više parkinga (čak i u noćnim satima),potom onaj teferić šator itd…Prvi ZEPS mi je bio jedan divan doživljaj i toliko je vremena prošlo da je brate vrijeme da se nešto promjeni ali na bolje.

  • BAJA

    October 13, 2010 at 16:01

    sajam je bio i ostao privatna prcija nekolicine kvzi privrednika, koji nikada nista nije donio , a ruku na srce niti odnio iz naseg grada , nikada nije sazivio kao manifestacija osim u slucaju kada se preko njega trebaju oprati pare te u vise navrata za uvijek pokusati uzurpirati za privatne potrebe najatraktivnije gradsko zemljiste, …….. sta reci kad privrednici prije sajma kazu da su osvojili toliko i toliko priznanja za nesto sto jos nije ni istovareno sa kamiona ……. trebali inspekciju poslat ili opstinke oce pitati za uslove pod kojima djeluje ovaj vasar……..

  • edo

    October 14, 2010 at 08:57

    Stvarno ne mogu da shvatim da pojedinima evo i ZEPS smeta…
    Pa kakav smo mi to narod? Da ne ispadne klasično pljuvanje i onoga malo što imamo, Vi biste svi kao nešto unapređivali je li?
    Pa i ja bih gospodo isto, i meni je dodijalo gledati skoro isti sajam svake godine pa opet odem svaki put. Odem što me posao nosi tamo, a iskren da budem subotom odem za svoj ćeif.
    Zapitajte se šta ovaj događaj donosi za Zenicu! Zapitajte se, pa opet kenjajte da ne valja. A šta to gospodo u ovoj državi valja? Miro vazi kako je u NL, uz dužno poštovanje ne interesuje me kako je u NL. Ono što me interesuje je da ovaj grad oživi, da se slije rijeka ljudi i novca u grad, da se omladina pa makar i privremeno uposli, da rade hoteli, pansioni, restorani, kafići…..
    Gomila stvari ne valja i treba ih unaprijediti i popraviti, ali Vi, a ovdje uključujem i gospodina Đulbića, ocrniste sve i samo kukate i kukate a zarad svog ličnog benefita. E pa gospodo draga to nije u redu. Zapitajte se koliko ljudi napuni kućni budžet od ovog sajma koji po Vama ne valja. Ne valja i dosadan je ali je svake godine impozantan broj izlagača i tradicionalan je.
    Na kraju krajeva zapitajte se i zbog koga je sajam tu prvenstveno, da li zbog “šetača” ili zbog poslovnih ljudi koji se žele prezentovati i sklapati saradnju i ugovore sa ostalim.
    Moja jedina zamjerka ZEPS-u je što se mora maloprodaja ali u cijelosti izmaketi od ostatka.
    nije sve tako crno gospodo draga niti je život samo crno-bijelo kako ga izgleda pojedini doživljavaju!

  • a alic

    October 14, 2010 at 09:52

    Te informacije o tom impozantnom broju izlagača su bezvrjedne, svrha nekog sajma nije da pod svaku cijenu dovede što više (svakakvih) izlagača,to se zove vašar.Ugled sajma i atraktivnost gostiju je stvarna svrha, te već spomenute van sajamske aktivnosti gdje je jedinstvena prilika da se obave razne prezentacije itd…Možda da si Edo išao na neko predavanje o tome kako napisati komentar ne bi gubio vrijeme da ukažeš na nešto što i tebi smeta (ukazivanje na manjkavosti i jest svrha pisanja da bi bilo što bolje).I dosta je više priče “ma nevalja ali bolje išta nego ništa” ZEPS je dobra ideja ali mu treba UPDATE ako me razumiješ.

  • kozolec

    October 14, 2010 at 10:06

    @edo,
    niko ne ocrnjava ZEPS. On je prijeko potreban, ali ako ce trend “ciganluka” rasti, onda hvala lijepa. Moj nadredjeni na poslu je poslovan čovjek srednjih godina, i ukratko u svojoj karijeri ima mnogo sajmova iza sebe…U zadnjoj debati sa njim mi je potvrdio, da je ZEPS najslabiji sajam uopšte…Ja mislim drugačije, i naravno da branim svoje. budimo bolji iz godine u godinu, a ne gori i gori…sajam je tu da se razvije i u vodi novitete…al’ Edo dragi, ti okrenu priču u drugom smjeru…G. Djulbic je uradio mnogo mnogo više za sebe, svoje istomisljenike, udruženje gdje je aktivan od mnogih Zeničana, koji samo eto kukamo i pljujemo….Nekad treba i pljunuti da bi bilo bolje. Respect!

  • kozolec

    October 14, 2010 at 10:09

    i zaboravih upitati…U čemu edo vidiš moj / naš benefit ukoliko podam ili posredujem kritiku događaja, kao što je ZEPS? Ja lično nemam koristi. Pa eto, možda neko drugi? Hvala na odgovoru.

  • zenicki.com

    October 14, 2010 at 14:27

    ja se stvarno pitam otkud ovo “impozantan broj”? edo jesi li bio unutra?

    jesi li vidio kako su odjevene pojedine djevojke na standovima?
    jesi li vidio prazne standove? jesi li vidio halu arcelor mittala koja je licila na praznu kafanu koja treba da doceka neku svadbu.

    jel kontas cinjenicu da je ove godine zeps i zeps intermetal spojen u jedno? o kojem broju izlagaca mi ovdje pricamo?

    pogledaj fotku sa zastavama i reci mi koje su to zemlje od okacenih bile na zepsu?

    nema tu nista impozantno. nego impotentno!

  • Mirsad Đulbic

    October 14, 2010 at 14:31

    @ edo Edo, Ti si polupao lončiće ili nisi shvatio tekst koji sam pisao. Možda i oboje. Ja nisam govorio o ZEPS-u kao manifestaciji, pa ga nisam mogao ni ocrniti! Daj se malo korigiraj!
    Ja sam pisao o nepoištenom odnosu menadžmenta Poslovnog sistema RMK, koji organizira ZEPS.

    Ostajem apsolutno kod stava da je menadžment Poslovnog sistema se ponijeo krajnje bezobrazno. Ovo im nije prvi puta. U trci za novcem, pa makar i tih 100 KM od ulaznica osoba sa invaliditetom, izgubili su obraz već duže vremena. Tolerisali smo već 5÷6 godina. Dalje ne može. Ove godine je to bezobrazluk plus nepismenost u poznavanju obavezujućih Konvencija koje je BiH potpisala, pa ih se mora pridržavati i menadžment ZEPS. Ne moraju znati engleski, a mislim da ga i ne znaju, jer sve ima prevedeno kod Ministarstva civilnih poslova BiH (Vijeće ministara).

    E sada da ja Tebe malo prosvijetlim. ZEPS je zamišljen kao potpora obnovi BiH, poharane ratom, pa je prvi održan u decembru 1994. g. kao ZEnički Privredni Susreti (otuda skraćenica ZEPS) Tad je to bilo preduzeće na izdisaju. RMK više nije postojao, ali se eto rodila dobra ideja. Uz ZEPS su održana dva kvalitetna savjetovanja u vezi obnove zemlje. Jedno je bilo u aneksu zgrade RMK Prometa, a drugi na Mašinskom fakultetu. Poslovni sistem je tada bio državno preduzeće. Tokom vremena je ZEPS rastao i postao najznačajniji opšti iliti generalni sajam u BiH. Prostor mu više ne odgovara iz stotinu razloga, a mislim da trebaju i novi ljudi u procesu organizacije. itd.

    Molim, bolje čitaj, a što ne znaš, pitaj!

    ZEPS volim, ali bi za Zenicu više odgovarao vašar da se revitalizuje. Vašar svugdje u svijetu, posebno u Njemačkoj, lokalnoj zajednici donosi više novca i posjetilaca od bilo kakve vrste sajma. Provjeri, ako ne vjeruješ! Vašar koji bi trajao 15 dana, mogao bi Zenici sveukupno, po svim osnovama, donijeti minimum 20 miliona KM, što je pa skoro općinski budžet. ZEPS jedva pokrije plate PS RMK. Pet dana sajma, a plate idu 12 mjeseci. Kolika je korist općine od toga? Pa ne veća od 100.000 KM i to po svim osnovama.

  • edo

    October 14, 2010 at 14:41

    Redom,

    @a alic
    izvinjavam se što nisam išao na predavanje kako pisati komentar.
    Možeš li me uputiti gdje si ti išao pa da mogu i ja otići da bih ti bio ravnopravan sugovornik.
    Samo ću ti sugerisati da ponovno pročitaš taj moj komentar na kojem se opet izvinjavam jer nisam išao na predavanje za isti, gdje sam napisao da bih maloprodaju, a to je po tvom stručnom komentaru sa predavanja “vašar”, izolovao od ostatka sajma.

    @kozolec
    što se tiče benefita, zato sam i prozvao g-dina Đulbića koga izuzetno uvažavam i kojem se divim na svemu što čini za osobe sa invaliditetom u Zenici, ali cijenim da je ovaj put malo izašao iz okvira korektnosti kada je zbog ulaznica digao toliku hampu da je dospjelo na naslovnicu oslobođenja.
    Razumijem i podržavam stav g-dina Đulbića i smatram da je 100% u pravu, ali nije nam trebala takva medijska pažnja da se negativan tekst preko cijele naslovnice objavljuje.
    Zašto nikada u pisanom sarajevskom mediju ne izađe preko cijele stranice neki afirmativan tekst za Zenicu?
    U 95% slučajeva sva pravna lica izlaze u susret osobama sa invaliditetom a nikada se ne objavi takvo što, nego daj da tiraž dižemo samo na crnjake.

    Ponavljam, apsolutno podržavam sve inicijative g-dina Đulbića i kamo sreće da je više takvih ljudi, ali ovo konkretno mi je zasmetalo što se naš prljavi veš iznosi u sarajevskom mediju. Da je u Našoj riječi izašao nemam ništa protiv, a ovako mi smeta.

    Sad se može opet diskutovati zašto to meni smeta, da li ja imam animozitet prema Sarajevu i sl., zašto dajem ironičan odgovor osobama koje su slušale predavanja i sl. :) ali to nije tema.

    A izvinite ako sam svojim komentarima nekoga uvrijedio, stvarno mi to nije bio cilj.
    Ako ne možemo diskutovati normalno, onda nismo ni zaslužili ništa bolje od “vašara” kako kolega sa odslušanim predavanjima kaže….
    I da, za kraj jedno pitanje za uvaženog kolegu. Kako se zove manifestacija koncert Sinana Sakića u gradskoj Areni?
    Odnosno da preformulišem, kako se to kaže stručnim terminom koje ste učili na predavanjima?

  • kozolec

    October 14, 2010 at 15:13

    @Edo,
    ispravka…ovaj članak ili “prljavi veš” nije izašao na naslovnici Oslobođenja. Fotografiju, koja je postavljena u prethodnom postu sam lično izrezao, čisto zbog informacije, datuma, broja i sl….znači, pomenuti članak nije objavljen na naslovnici…Ukoliko želiš, pošaljem ti u pdf.-u komplet izdanje. A nažalost, ili kamo sreće da je ovo objavljeno na naslovnici. Zašto sakrivati “prljavi veš”?

  • Mirsad Đulbic

    October 14, 2010 at 15:15

    @ edo Neke stvari, bez obzira na moj izraženi lokalpatriotizam, se moraju javno kritikovati, kako bi se ispravile. Osobni posjet šatoru organizatora nije urodio plodom. Bilo je očigledno neznanje i nepoznavanje prava osoba sa invaliditetom.

    Za takve stvari se u uređenim pravnin državama odmah podnosi ostavka!

    Rečeni tekst nije objavljen na naslovnici “Oslobođenja” od 12.10.2010. g. nego u rubrici Događaji, na 6 stranici, u donjem desnom uglu.

    Zašto Naša riječ nije objavila, pa to treba njih pitati. Znam da redovno prate događanja u udruženjima osoba sa invaliditetom. Možda nije bilo prostora, a možda objave u slijedećem broju od 19.10.2010. g.

  • edo

    October 14, 2010 at 15:18

    @zenički.com

    impozantan u odnosu na ostale sajmove u zemlji a sve sam ih obišao. Što u FBiH (Mostar, Gradačac i Sarajevo) što u RS.

    @Mirsad Đulbić
    ne bih da zalazim u dublju diskusiju ali dozvolite da Vam kažem da sam svjestan sam da niste crnili ZEPS, ali je tako ispalo. Jasan je meni Vaš tekst i nisam ja polupao lončiće, ja kao nepristrasan tj. nisam subjektivan, mislim da mogu malo drugačijim očima od Vaših da pročitam tekst kao što to i naslov ovog teksta kaže. Svi imaju neki svoj ugao izgleda. Vi se fokusirate na rješenje onoga što Vas smeta, meni je konkretno zasmetala kao što rekoh naslovnica na Oslobođenju.
    Ostatak države kad čita onaj tekst ne fokusira se samo i isključivo na menadžment organizatora sajma koji je nefer postupio prema Vama, nego stiče pogrešnu sliku cijelog grada preko tog primjera.
    Uz dužno poštovanje, ne trebate Vi mene prosvjetliti informacijama o ZEPS-u jer sam od prvog pa do onog 2000.godine radio na istom a sve naredne sam posjećivao što poslovno, što privatno.
    I hvala na ponudi, ali imam ja koga pitati kada mi što nije jasno.
    I nije ovo ironija nikakva, nego diskusija i iznošenje činjenica.
    Vi ako smatrate da ja nisam dostojan sugovornik za Vas, onda nemojte ni odgovarati. Ako ćete odgovarati, cijenim da ne zaslužujem da me se patronizira i da mi se pametuje toliko. Nisam ograničen da ne primam kritike, naprotiv, ali i Vi i a alić valjda kao redovni komentatori izgleda uzimate malo više sebi za pravo pa da mi dodijeljujete neke atribute neznalice.
    Smatram da to nije korektno.
    Pozdrav i izvinjavam se unaprijed ponovno ako sam koga uvrijedio jer vidim da se na ovom portalu raja lako vrijeđa.

  • edo

    October 14, 2010 at 15:58

    Ispričavam se, ali ja sam mislio da je članak objavljen u Oslobođenju jer sam vidio onu sliku na prethodnoj temi.

  • a alic

    October 14, 2010 at 16:55

    Eto vidiš Edo i po ovom odgovoru koji si meni napisao ja nemam pojma šta si htio reći, nisam rekao da si neznalica, i ti kao i svi ostali imaš pravo na svoje mišljenje.I vidiš ni čitanje ti baš ne ide od ruke ja nigdje ne napisah da sam ja išao na neko predavanje o bilo čemu.Interesantno je da si samo taj dio zapamtio, ti si jedan od onih kojima kad kažeš da se malo usavrši na bilo koji način to shvati kao uvredu.Potrudio si se da svima odgovoriš i to si uradio na pogrešan način same isprike i pokušaj da objasniš šta si htio reći,vidim i da ti se svidjela riječ “vašar” meni je na svakom na kojem sam bio bilo ljepše nego na ZEPS-u.I na kraju ja se nisam uvrijedio i komentarišem samo onda kad imam šta za reći tako bi i ti trebao.POZZ

  • edo

    October 14, 2010 at 18:35

    @a alic

    Smatram da nisi uopšte dostojan diskusije.
    Lijep pozdrav

  • a alic

    October 14, 2010 at 19:25

    Vidiš Edo sad te je stid što si uopšte išta govorio,ja te razumijem i nemoj te lažne kulture prvo uvreda pa lijep pozdrav.Od mene ružan pozdrav

  • edo

    October 15, 2010 at 08:17

    Nećeš me isprovocirati i ponavljam, nisi uopšte dostojan nikakve priče.
    Od mene opet lijep pozdrav

  • projektant sajma ZEPS

    November 1, 2010 at 12:09

    Poštovana gospođo Kazazović ,

    Na žalost nisam se mogao ranije uključiti u raspravu zbog obaveza na sajmu. Nisam znao da u našem gradu postoji, ali evo iz priloženog teksta vidim da smo dobili experta po pitanju razvoja sajmova i sajamske industrije. Lično ću se založiti kod svog direktora, da razmislimo o Vašem angažmanu na sajmu, ako ništa bar kao spoljni saradnik u marketingu. Imamo mi kao sajam dosta tzv. “dušebrižnika” koji plasiraju informacije, kao ” ma lako je vama, za sedam dana uradite sav posao uzmete lovu i godinu dana živite”. Ako se ne varam neko je to napisao u svom komentaru.
    Odlično! Ja stojim na raspolaganju svakom od “tih” lično ću mu dati kontakte svih kooperanata s kojim mi sarađujemo, da ne bi gubio vrijeme, preporučit ću ih kod nadležnih poštinskih institucija da pod istim uslovima kao i mi dobije na korištenje Kamberovića polje. Posebno ovo napominjem, za one koji ne znaju, da smo mi jedini sajam u regiji, plaća zakup svakog m2 koji se zauzme na Kamberovića polju. Ne samo da nemamo pomoć društvene zajednice, nego mi plaćamo ono što zauzmemo. Gospodo koja mislite da možete za sedam dana napuniti 10.500 m2 sajamskog prostora “b u j r u m” pa budite konkurencija, možda i nas to natjera da budemo bolji. I još jedan podatak koji je objavila zvanična međunarodna sajamska organiuzacija UFI, da na 1KM prihoda koji mi kao organizator oprihudejemo, društvena zajednica
    (općina , kanton i dr.) opriohoduju 9 KM.
    Činjenica je da je opšte stanje svjetske privrede takvo kakvo jest i da nije moglo zaobići ni sajmove i da su i veliki svjetski sajmovi u padu, ali Vam to ne daje za pravo da pljujete po ZEPS sajmu.
    Zato Vas molim lijepo, nemojte pljuvati po onome što ovaj mali ali izuzetno vrijedan kolektiv radi i doprinosi ovom gradu.

  • Cyber Bosanka

    November 1, 2010 at 15:33

    @projektant sajma ZEPS: Poštovani gospodine, pošto ste me lično “prozvali” reći osjećam obavezu da se javim. Prije svega, ovo je neravnopravan dijalog. Ja stojim imenom i prezimenom iza teksta koji sam napisala a vi ste komentator koji možda nema nikakve veze sa sajmom o kojem je riječ. Rekla sam u tekstu da je to moje mišljenje, uopšte nije zlonamjerno i na vama je kako ćete ga shvatiti i prihvatiti. Za razliku od mnogih “dušebrižnika” ja uopšte nisam rekla niti mislim da je vama lako, nego da je u pitanju težak i kompleksan posao. Sajam se može ili ne mora unaprijediti, kao što je na svakom od nas da ga posjeti ili ne. Nema potrebe da budete uvrijeđni niti ljuti, moj tekst je bio moj osvrt i mišljenje, bez vrijeđanja i bez ikakve ružne namjere.
    Ako ste zaista zaposleni u organizaciji i smeta vam kada bilo ko izrazi svoje mišljenje evo imate obećanje od mene- ja vas više neću spominjati. Što se mene tiče radite šta god hoćete.

    Lijep pozdrav

    Hana Kazazović

  • projektant sajma ZEPS

    November 1, 2010 at 16:22

    Poštovana gospođo,

    da ne bi dijalog bio neravnopravan, nemam razloga da se skrivam tačno je nisam se predstavio i evo sad ću. Kasim Sarajlić dipl.ing.maš, project manager sajma
    Slažem se da je to Vaše mišljenje i poštujem, isto tako i ja iznosim odnosno branim svoje mišljenje. Ja malo bolje poznajem tu problematiku jer se tim poslom bavim deset godina i mislim da konstatacije koje iznosite nisu tačne. Svojim tzv. ličnim mišljenjem, ste direktno atakovali na ugled sajma, a vi ste kreatorica bloga i Vaše “lično” mišljenje nas ovom blogu nije baš reprezentativno i mjerivo.
    Na kraju Vaše “lično” mišljenje i nije neki pokazatelj, ali to nije ni bitno. Možda ne znate da pojedinci jedva čekaju da sajam ZEPS propadne, ali ne bojte se, mi imamo podršku od mnogo relevantnijih ljudi koji su i mjerodavni i kompetentni da raspravljaju kvaliteti sajma.

    Zato Vas molim da ako niste u stanju na svom blogu podržati nešto što je istinski zenički proizvod, nemojte molim vas pokretati lavinu negativnih konotacija sajma kod građana. Mogao bi još puno toga reći.

    Na kraju i ja samo iznosim svoje argumentovano mišljenje..

    Lijep pozdrav

  • Cyber Bosanka

    November 1, 2010 at 17:28

    @projektant sajma ZEPS: Ok, Kasime, shvatila sam šta hoćete da kažete. Izvinjavam se ako sam iznošenjem svog nereprezentativnog mišljenja izazvala neke neugodnosti sajmu, a moram naglasiti da ne spadam u one koji jedva čekaju da ZEPS propadne nego sam među onima koji žele da on raste i razvija se.

    Drago mi je da imate podršku relevantijih i kompetentnijih ljudi te vam u daljnjem radu želim mnogo uspjeha.

  • Mirsad Đulbić

    November 1, 2010 at 19:19

    @ projektant sajma ZEPS
    Poštovani mladi gospodine,
    Podatak koji pominjete o zaradi lokalne zajednice 9:1 je floskula, koja je potekla iz “RMK Poslovni sistemi” i nema uporišta u stvarnosti.
    Vi kao inženjer znate matematiku, pa eto izračunajte sami. Mislim da je približnije kazati, da lokalna zajednica kroz sve aktivnosti vezane za sajam ZEPS ostvari max 300.000 KM, ponajviše od noćenja u hotelima.

  • Mediha

    November 1, 2010 at 19:53

    Ovaj tekst je prouzrokovao mnoge razmirice, sto je uocljivo iz komentara. Ne mogu sudjelovati u diskusijama, ne mogu dati ni jedan jedini komentar, jer nikada nisam bila na ZEPS-u. Draga mi je spoznaja da se tolike godine odrzava u mom gradu i voljela bih da ne propadne.
    Mislim da bi kao komentar na ovu “razlicitost misljenja” bilo dobro sa bloga “Cyber Bosanke” prebaciti na ovu stranicu tekst: Kako prihvatiti i uputiti kritiku.
    Mislim da upravo u tom grmu lezi zec. Organizatori se trude (sigurno). Nema projekta, iza kojeg ne stoji trud, pa makar se radilo i o razapinjanju izvidjackog satora, ali konzumenti vide i nesto drugo, sto bi moglo biti mozda bolje… Zasto ne razmisliti?
    Konstruktivne kritike su OK, samo jos iskljuciti sujetu i zadrzati kulturu dijaloga…
    Bilo bi mi zao da ZEPS propadne, mislim da nece propasti zbog usmene ili pismene kritike, ali da ga upravo takve stvari mogu napraviti boljim, ako je vec poceo gubiti na kvaliteti. Ne znam, ali se nadam i zaista zelim da se sljedece godine sama uvjerim da je ZEPS nesto sto nam pripada i dusom i tijelom…
    Nadam se samo da me sad kao “laika” necete napasti zbog sugestije, jer nisam kompetentna i jos ne zivim tu. To ne znaci da ne volim Zenicu, to znaci da mi nije stalo i to ne znaci da se moramo samo tapsati po ramenu da bismo saradjivali.
    Svako dobro i veliki pozdrav,
    Mediha Selimovic

  • blentoven

    November 1, 2010 at 20:08

    @ Kasim Sarajlić – Obzirom da se znamo godinama teško mi je napisati komentar na ove tvoje primjedbe upućene Hani i našoj stranici.Došlo je vrijeme da se i ja umiješam.
    Zeničani su specifična vrsta ljudi.Sve dok ih hvališ, dobar si im a kada ih podješ kudit onda si najgori na svijetu.Hana je iznijela nekoliko sitnih primjedbi na račun ovogodišnjeg ZEPS-a a digla se ogromna buka oko toga.Hajde de, na buku smo i navikli ali da se lijepe etikete kao da smo mi neprijatelji ovoga grada to je već bez veze.Volio bih da u ovom gradu postoji nekakva škola u kojoj bi se učilo kako da se normalno prihvati kritika.U zadnjih nekoliko mjeseci javilo nam se pet, šest ljudi koji nisu zadovojni onim što su pročitali o sebi ili svom radu.Bilo je bar još toliko i onih “dušebrižnika” koji bi se javili kako bi branili “čast
    i i ime” opisanih ljudi.Trabate da shvatite da naše pisanje nije pljuvanje nego kritika koja bi trebala dovesti do toga da se neke greške isprave ako je to ikako moguće.Odgovorno tvrdim da niko od mene i Hane ne bi bio sretniji kada bi imali sajam na razini EXPO sajmova ali je činjenica da je ove godine sajam bio deset posto lošiji negoli prošle godine.Shvatam ja i Vaš trud i da se ne može “od govana pita napraviti” ali shvatite i vi da ljudi imaju pravo primijetiti neke nedostatke.U našem gradu ima ( a vala, uvijek ih je i bilo ) licemjera koji će te tapšati po ledjima i govoriti ti da je sve super i da nije moglo bolje ali vjeruj da ti baš ti ne misle dobro.Ja sam dobijao nekoliko kritika za naš rad na zenica- online koje sam u momentu prihvatio i onima koji su ih dali, od srca zahvalio.Ne očekujem da nam se neko treba zahvaliti za naš rad ali ne očekujem i da me neko napada ako sam maksimalno objektivan u iznošenju svojih ličnih pogleda na nešto.Floskule tipa ako si ovako pisala onda ne voliš Zenicu su bezvezne jer ih pišeš nekom ko svakodnevno piše o svom gradu i pronosi njegovo ime diljem cijelog intrnet svijeta.
    Obzirom da se znamo jako dugo i znam koliko si privržen svom poslu svjestan sam da te neke kritike i zabole ali molim te prokontaj i odvaži da li su one dobronamjerne ili zlonamjerne.
    S poštovanjem Damir Vučak

  • SELTIK

    November 1, 2010 at 22:41

    Drago mi je da moj grad ima jednu ovako vaznu manifestaciju sajamskog tipa ZEPS i bio sam ponosan svih ali ne i zadnjih godina.
    Mislim da je cjelokupna organizacija pocela stekati vec zadnjih 6-7 godina jer nije nista ucinjeno od organizatora ali niti od opcinskih vlasti da se nesto ucini na promjenama nacina i mjesta organizacije sajma.Ne ide vise gospodo nigdje na svijetu org.sajma pod satorima sem onih seoski da nazovem vasara.
    U Hrvatskoj u selu Gudovcu je u isto vrijeme startao jedan obicni stocni sajam koji je evo za isti broj godina prerastao u jedan od najuglednijih sajmova u Europi za poljoprivrednu opremu te poljoprivredne proizvode sa programom da u buduce taj sajam traje cijelu godinu.Da cijelu godinu i sa izloscima iz vise bransi.Finansijska dobit tog malenog sela je veca visestruko nego naseg ZEPS-a.
    Racunajte gospodo draga koliki je proracun te male opcine ako je to uopce,a racunajte koliki je proracun grada Zenica pa se nadam da ce vam biti jasno zasto su gradjani Zenice sve vise nezadovoljni vasim radom.
    Posao ili sirite i modernizirajte ili ga pustite drugome ko vidi dalje od vas.Nije iskljuceno da vas za koju godinu preteku svi ostali org.sajmova po BiH,iz jednostavnog razloga sto imaju daleko vece mogucnosti po pitanju prostora i infrastrukture a imaju i sve sposobniju logisticku bazu.
    Ovo pismo gospodine Sarajlic nemojte shvatiti kao pljuvanje,ovo pismo je pismo dobrih namjera vjerujte mi!
    Pozdrav i puno uspjeha u buducem radu.

  • projektant sajma ZEPS

    November 2, 2010 at 11:30

    @ Mirsad Đulbić
    Poštovani gospodine Đulbić,
    cijenim Vas i sve ono što radite za Vaše udruženje. Nisam mislio s Vama ulaziti u komunikaciju, ali evo kad ste se već javili.
    Sajam se nije ni završio, udarna vijest u svim bh medijima je “ZEPS naplaćuje karte invalidima.
    Kao prvo Vašu konstataciju oko naplaćivanja karata invalidima niste prezentovali istinito i iskreno. Ja odgovorno tvrdim da Vi svake godine od naše marketing službe preuzmete akreditacije za Vas i neke Vaše članove. To odgovorno tvrdim jer sam se par puta zadesio u kancelariji marketinga, koja je preko puta moje kancelarije. Ove godine, ja ne znam šta se dogodilo, da li Vašom greškom ili možda našom, nije bitno, to Vam ne daje za pravo da u svim medijima izjavljujete kako, ne znam “ćemo se obogatiti, zatim za lijekove itd. Vjerujte da ste takvim svojim izjavama nanijeli ogromnu štetu sajmu, a i Vi znate da to nije tako. To je ono naše “jednom ne učiniš, kao da nikad nisi…
    Ali ne namjeravam se pravdati, moguće da se desio propust, koji se mogao riješiti na puno bolji način. Mislim da mi nismo zaslužili da nas ocrnite u medijima. Ne brinite mi itekako vodimo računa o socijalnim kategorijama i znaju oni kojima doniramo i dijelimo, na kraju dragi Allah je tu da donosi sud
    Dalje za Vašu informaciju te podatke oko omjera prihodovanja nismo mi izmislili, to je prema zvaničnim podacima svjetske sajmaske organizacija UFI. Nemam majeru da Vam sada pojedinačno navodim od kojih se to sve prihoda okoristi društvena zajednica.
    Srdačno Vas pozdravljam i nadam se da ubuduće neće dolaziti do ovakvih nesporazuma. Mi i dalje ostajemo otvoreni za saradnju i pomoć

    S poštovanjem ,
    Kasim Sarajlić

  • Mirsad Đulbić

    November 2, 2010 at 12:24

    @ projektant sajma ZEPS
    Dakle, mladi gospodine, nema potrebe prizivati Boga, jer je Bog dao ljudima pamet, kako ne bi morao svakodnevno brinuti o svakom od trenutnih cca 6,6 milijardi.
    Vi ste podobro sve izvrnuli, kao i Vaš direktor. Na izjave Vašega direktora nismo htjeli reagirati. Takav je stav Koordinacionog orbora udruženja mirnodopskih invalida Zenica – KOUMI. KOUMI okuplja 12 udruženja sa cca 4.000 članova. Tu su i osobe sa najtežim oblicima invalidnosti, koje se kreću pomoću raznih oblika kolica: multipla skleroza, dječija paraliza, distrofija mišića, cerebralna parailiza, paraplegija, tetraplegija itd. Sveukupno u općini Zenica oko 400 osoba. Prema anketi u KOUMI, za posjet ZEPS-u je bilo zainteresirano oko 30 oosoba sa invaliditetom (nisu invalidi, po UN konvenciji).
    Mi smo zaključili, da Vaš direktor laže, kao i Vi sada. Ja volim kazati direktno, a to se dakle naziva laž.
    Mi imamo dokumentaciju i ona ne laže. Godine 2004. smo dobili pet (5) ulaznica od uprave RMK Poslovni sistemi, a po našem pismu! Te godine smo od rahmetli Ahmeta Hadžipaćiša dobili 10 ulaznica! Sic. Slijedeće 2005. godine nije nam data ni jedna. Ja sam dolazio da priupitam i tada dobio od Dževdane dvije (2) ulaznice, u vidu akreditacija “Gost”. Postoji u našoj arhivi.
    Bikada više nismo ni tražili ni dobili, nego smo ulazili, jer su osobe u osiguranju znale koja mi imamo prava.
    Dakle, nije u pitanju ničija dobra volja, posebno ne Vašega direktora, nego obaveza, koja proistječe iz članstva BiH u UN. Sve Deklaracije su iznad Ustava BiH (Pročitajte Ustav BiH, zaključne članove).

    E tu je kvaka prijatelju. Tvoji u RMK Poslovnom sistemu neće ili ne žele da prihvate svoje obaveze iz UN Deklaracija, a ima ih tri. Uglavnom svi prihvataju. U tom cilju ja sam napravio paralelu između besplatnoga ulaska na stadion Bilino polje i njegovu opremljenost za prihvat OSI koji koriste invalidka kolica. Na stadionu je žrtvovano cca60 mjesta za sjedenje, naravno, za njih se plaća karta, da bi napravili mjesta za cca 21 invalidska kolica za koje posjetioci ne plaćaju kartu, kao ni njihovi pratioci.
    Dakle, besplatan ulaz za manifestacije u koje spada i ZEPS imaju prava OSI u invalidskim kolicima i njegov pratilac.

    Eto, to je razlog zašto od 2005. ne pišemo molbe RMK Poslovnom sistemu, jer imamo pravo besplatno ući. To što u toj firmi ne znaju, pa nije naš problem. Ima sve na stranicama un.org i vijeća ministara BiH, Ministarstvo civilnih poslova.
    Ja prvi, a ni ostali se nikada nećemo ponižavati da pišemo pisma – molbe Vašim rukovodiocima. Zašto tražiti ostvareno pravo!?

    Uzgred, ukoliko se ponovi još jednom, tada ćemo poduzeti zakonske mjere protiv RMK Poslovni sistemi. Nema potrebe dojavljivati koje. Ko je čitao Ustav BiH i Deklaracije sve zna. Meni i ovakvima kao ja neće više nikada prava ograničavati niko, pa ni Vaš direktor. Detaljnije u “Opći okvirni sporazum za mir u Bosni i Hercegovini”, Aneks 4. Ustav BiH. Ljudska prava i preuzeti međunarodni ugovori, konvencije i slično.
    Ni malo nije naivno oduzeti prava osobama sa invaliditetom. Raspitajte se ili pokušajte shvatiti, da imamo ista prava i obaveze, a po zakonskom slijedu u nekim oblastima života i malo veća prava. To je već nauka.

    Sramotno je, da i Vi ponavljate istu laž kao Vaš direktor. Sad u svjetlu ovog teksta, iza kojega stoji dokumentacija, a ne rekla – kazala, Vi se preispitajte. U laži su kratke noge. Ne ponavljajte bez provjere šta ste čuli od Vašega direktora. On je u svojoj izjavi povodom našeg medijskog oglašavanja svašta toga kazao, pa i obećao, ali i dosta slagao.
    Imate arhiv marketinga pa pogledajte. To što sam ja navraćao kod gospođe Dževdane Šestić – Hukeljić, nemože nikome biti uporište za takve laži, kao Vaša: vi mene vidjeli i zaključili ja dolazio i dobio ulaznice. Smiješna je to dedukcija!

    Da zaključim, Vi ste kao riba na udici. Upecali se i mrdate. Pravilo je, što se više mrda, sve dublje ulazi – udica u usta ribe.

  • Mirsad Đulbić

    November 2, 2010 at 12:35

    @ projektant sajma ZEPS
    Dodatak:
    Moguće da mi nebismo reagirali, da nije osiguranje sajma bilo bezobzirno kao i Vaš direktor. Info služba nam javi jedno, a direktor kaže NE. Pa bio sam pred njegovim vratima, kao ker, a upušten je zaposlenik osiguranja sajma.
    U tom momentu je na glavnom ulazu u sajam bio g-din S.O. koji je došao iz Zavidovića, tačnije i malo dalje, prema Vozućoj, jer sam ga ja dezinformirao na bazi dojave Info službe ZEPS-a. On i njegov pratilac su uredno platili karte, naravno nakon čuvenog NE izrečenog od strane Vašega direktora.
    Toga dana, su također čekali na ulazu brat i sestra E.B. i E.B., oboje distrofičari. i Tako redom.

    Imalo bi se još dosta toga napisati o BEŠĆUTNOSTI Vašega direktora. Za sada je onoliko, koliko je bilo, sasvim dovoljno.
    Kaže se, pametnom je dosta jednom kazati, gluhom dva puta, a budali ni stotinu puta ne vrijedi!

  • Capricorn

    November 2, 2010 at 13:02

    Ljudi dragi, moze li ijedna obicna prepiska proci bez Allaha. Kasime lave, mojne socijale, Allaha ti …

    Tuc – muc, nisam ja, sta ti – Allaha mi, bla bla bla – cemu? Jesi dipl. ing. masinstva, manager Sajma ili lokalni hodza?

  • projektant sajma ZEPS

    November 2, 2010 at 14:26

    @ Mirsad Đulbić
    Vidim iz priloženog da ste raspoloženi za prepirku. Za profil čovjeka Vašeg obrazovanja i funkcije koju obavljate ne pristaje vokabular kojim se koristite. Ja jesam dosta mlađi od Vas ali po profesiji smo kolege, pa je ja mislim ružno reći čovjeku da laže.
    Ja bih Vas zamolio da mi dostavite spisak Vaših članova koji su platili kartu za ulaz na sajam, ja ću svima lično nadoknaditi troškove.
    A to znamo li mi ili ne UN Deklaracije, da budem iskren ja nisam upoznat, a ne vidim razloga zašto je to Vama kao predsjedniku udruženja teško poslati dopis, a vidim iz priloženog na ovom blogu da volite pisati, zato nek Vam ne bude teško obratiti se pismeno.
    I samo da naznačim ja ovdje iznosim svoje lično mišljenje, a ne firme DD Poslovni sistem. Ove godine je došlo do promjene zaštitarske firme, tako da vjerovatno ni oni nisu bili upoznati sa obavezama.
    Na kraju da završimo, nije u svemu bilo ružne namjere.

    Srdačno Vas pozdravljam i nadam se da se ove stvari neće ponoviti.

  • a alic

    November 2, 2010 at 16:54

    I sad mir,mir,mir niko nije kriv.Eeee jah.

  • Mirsad Đulbić

    November 3, 2010 at 15:00

    Obećao sam sebi, da neću dalje o toj degutantnoj situaciji sa menadžmentom RMK PS – jal ZEPS 2010. E, pa i neću mnogo. Ukratko, javili se početkom septembra članovi Saveza paraplegičara i oboljelih od dječije paralize FBiH sa željom da prisustvuju koncertu “Indexi i prijatelji za Daču, Bodu i Đoku” u Areni, 24.09.2010. Nakon što sam saznao ko je domaćin iz Zenice, javio sam se gospodinu Enesu Begičeviću, koji bješe PR tog koncerta.

    Odmah je kazao da će obezbijediti najbolja mjesta u gledalištu, da nema ograničenja u broju osoba u invalidskim kolicima sa njihovim pratiocima. On se ponudio da ih sve dočeka na platou ispred Arene, uvede i smjesti a nijednog momenta nije spomenuo plaćanje karata.

    Kada su me iz Saveza pitali, kako će prepoznati gospodina Begičevića, ja sam kazao: “Po osmjehu. Najveći osmjeh Zenice”.
    Svi gosti iz više gradova BiH su bili dočekani od strane gospodina Begičevića, lijepo ih je razmjestio odmah do bine i stalno im bio na pomoći.

    Nije prosipao šuplje priče, a najvažnije – čovjek ne voli lagati!

    Ko ne vjeruje, neka pogleda snimke na brojnim stranicama i na YT.

    Ende, over, kraj, конец,…… nema više!

Leave a reply

* means field is required.

*

*

Ostavljanjem komentara slažete se sa pravilima korištenja.