Sunday, May 2nd, 2010 at 10:33


Visited 1168 times, 1 so far today

Predstavljen priručnik – Kako do posla

Tekst: Damir Vučak
Foto: Almir Alić

Prije nepunih mjesec dana smo pisali o Udruženju ZORA iz Zenice. To je udruženje koje je krajem decembra prošle godine nastupilo na međunarodnom natjecanju ideja za unapređivanje zapošljavanja mladih u Prištini. Tom prilikom je Udruženje Zora osvojilo drugo mjesto sa projektom SIRES servis (Studentski, informativni, radni, edukativni servis) čime je dobilo mogućnost da u prvim mjesecima ove godine i realizira projekat SIRES u Zenici.

Prije nekoliko dana (u četvrtak, 29. aprila) je u Zenici održana promocija priručnika “Kako do posla” koji je nastao kao rezultat projekta SIRES. To je priručnik u kojem je sadržano štivo neophodno svakom mladom čovjeku koji traži posao. U suštini se obrađuju teme kojih se najčešće ne dotiče klasični obrazovni sistem a njihovo nepoznavanje dovodi do toga da prilikom prijave na posao mladi ljudi prave greške koje ih koštaju posla.

Neke od tema koje se obrađuju u priručniku su: Kako napisati biografiju, Kako napisati preporuku, Kako pobijediti tremu, Pravila oblačenja, Prvi utisak, Najčešće greške u prijavi za posao i sl.

Priručnik je štampan u 2000 primjeraka, ima 32 strane, sponzoriran je od udruženja Swiss Labour Assostance koji je inače sponzor cjelokupnog projekta SIRES. Mi smo ga pročitali i mislimo da bi ovakve teme koje se obrađuju u njemu što prije morale postati dio klasičnog obrazovanja. A dok se to ne desi sasvim sigurno će ovaj priručnik pomoći mladim ljudima da se upoznaju sa osnovnim stvarima koje ih čekaju pri traženju posla. Naravno, ukoliko ga traže na regularan način bez pomoći štela, veza i drugih poznatih “pomagala”.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Slični postovi

Written by:

Filed Under: Aktuelno

Tags:

Trackback URL: http://zenica-online.com/2010/05/predstavljen-prirucnik-kako-do-posla/trackback/

Comments

  • miro

    May 2, 2010 at 12:27

    veoma korisno.Prvi utisak je najvaznije a to znaci da je i prvi kontakt sa poslodavcem ili traziocem posla upravo pismenim putem.I vrlo je vazno kako se predstaviti,jer se vidi na prvi momenat ko stoji i kako se predstavio tako ce i dobiti sansu za razgovor gdje onda taj drugi dio vazan.Ostaviti utisak da ste uprvo onaj koji se trazi.Mnogi ne pridaju neku vaznost tome pa ih je dobro na taj nacin podsjetiti u uputiti kako to najbolje uraditi.

  • Galo

    May 3, 2010 at 09:30

    Kakva ubleha, cuj “prirucnik” u svrhu uspjesnijeg prezentiranja pri pronalazenju posla!!!

    Moj doprinos u svekolikom cerecenju i banaliziranju svega, a narocito tamo nekih prirucnika, …s njima cemo daleko dogurati.

    Izvinjavam se dobronamjernima i “ljubiteljima prirucnika”, kao i autorima ovoga teksta, koji bi zasigurno zaobisli ovu temu, da misle da je nesvrsishodna – sala mala i pozdrav!

  • Kasim (prvi tim)

    May 3, 2010 at 15:49

    Pa mislim da Galo nije u pravu, a evo i zasto.Ovde u Americi, a vjerujem i Evropi, postoji masa tih knjiga koje imaju dobru prodju.Pa nisu tamo pisane price za malu djecu, nego savjeti kako se predstaviti poslodavcu, i sve moguce finese kroz pricu za posao.Nije bas svaki poslodavac tako naivan, jer tacno zna sta mu treba, a trazilac opet tacno mora da zna sta mu reci ili ponuditi u datom momentu.Problem kod nas je sto smovrlo brzo usli iz jednog sistema u drgi, pa nam takvi odnosi nisu jasni.A cini mi se da nece jos dugo i biti.
    Primjer; Sta naprimjer jedan hotel tazi na konkursu momka na front-desk.To je osoba koja prima goste, naplacuje boravak, sredjuje i najmanje sitnice.Znaci, kontakt osoba od vaznosti.I sad prijavi se neki Hipik sa masnom kosom, sa nekakvim lancima oko vrata, sa primijetnim tetovazama i slicno.I sad.Mozda je momak i sposoban za taj posao, ali njegova pojava i nastup, garant ga anulira.Ako bi isti taj Hipik, dosao sa kravatom i odijelom, sa normalnom frizurom i nekakvim normalnim nastupom, naravno da bi sa njim bilo razgovora.Ovo je samo sitnica, i pocetna faza napisana u toj i tim knjigama, sto znaci da ih vrijedi procitati.

  • Mediha

    May 3, 2010 at 19:22

    :) :) :)

    Kasime, u ovom slucaju vazi: Citaj sto je Galo mislio, a ne sto je napisao.
    Ja se lijepo nasmijah, podsjeti me ovo na jednu scenu u Nadrealistima… ono kad na mostu prevode jedni drugima sa jednog jezika na isti, hahahaha…
    A i Ti bi Galo, vala mogao biti malo konkretniji, narocito kad pises sto ne mislis ;)
    Pozdrav svima!

  • Amar

    May 3, 2010 at 20:03

    Posao je najlakse dobiti dobrim CV-em i referencama. Kad ti poslodavcu pokazes sta znas raditi, na cemu si radio kod predhodnih poslodavaca i sta bi njegova firma dobila ako tebe primi.. to ne moze zamjeniti niti jedna “how to” zbirka.

    Ovdje naravno govorim konkretno o svojoj struci i znam da ovo prolazi 100% (sto mi je i drago jer se primaju ljudi koji znaju raditi a ne koji su preko stele dobili fakultetski papir ). Svjestan sam da su mozda za neke poslove broj grudnjaka,bijeli zubi ili crna kosa presudni faktori..

  • Esegovic Drago

    May 4, 2010 at 01:13

    Amare sta se to desava tamo,pa zar ni plavuse ne prolaze vise ah nedajboze jos da je i krezava…salim se naravno.
    Nego da se prihvatim teme o tom prirucniku,ako je dzaba dobro je koliko-toliko,jos uvijek bolje nego sto nam Kasim pise kako se to u Americi placa a bogme i ovdje u Italiji.
    Ubleha ili ne to jos neznam jer nisam u toj kozi ali ovdje kruzi glas manje vise kao i kod nas tamo,a to su ucestale stele iz mnogo razloga(pripadnost polit.opciji,familijarnost sa nekim u firmi,lijep izgled,itd)
    Najmanje se tu gleda u kurukulum ili molbu,protekne puno vremena dok mladi nadju svoj prvi posao,a cesto su primorani potraziti ga dalje od mjesta rodjenja.
    Koliko god se prate modni trendovi ovdje ipak je za primjetiti da je teze pronaci posao mladima sa tetovazama,pirsingom,i sl sve se gleda,a ako se pak radi o nekom losijem radnom mjestu tu su stvari vec izglednije.
    Ovdje zainteresovani za posao se uglavnom obracaju raznim agencijama za zaposljavanje a onda oni predstavljaju interese doticnog,medjutim i takav nacin je pocesto mac sa dvije ostrice ali za poslodavca jer ima ublehaca i na drugoj strani.
    Agencije u takvim slucajevima najbolje prolaze,uzimaju procenat od svakog zaposlenika plus koriste drzavne poticaje.
    Mislim da tamo kod nas bi bilo najbolje da imamo svoj sistem bez da kopiramo zapadni nacin,ali s druge strane onaj ko bi mogao najvise pomoci a tu mislim na sindikate nazalost su rascjepkani na stotinu malih.
    Ocito da je kapitalizam i tammo uhvatio korijene,politicari skoro pa nista ne rade da stvari krenu na bolje pa onda preostaje hvatati se i za najmanju slamku,u ovom slucaju za taj prirucnik i ako nista barem je besplatan.

  • Kasim (prvi tim)

    May 4, 2010 at 03:38

    @ Mediha$$$$
    Cini mi se da je istina, sto neko misli, da to i napise.Sta mislis kad bi bilo drugacije.Ja sam procitao sto je Galo napisao, i na to sam replicirao.A sta je on mislio, ne znam.Nema problema.Ja cu ovdje ukljuciti svog dobrog prijatelja filozofa Zeljku Skuljevica, pa neka ti on objasni sa strucne strane o citanju i misljenju.
    Ipak, ja se tebi necu nasmijat.Radije bi se na tebe sazalio, ali posto smo jarani, neka to bude kao i prije.Pozdrav iz toplog Phoenixa.

  • Mi-SA

    May 4, 2010 at 09:06

    Bilo bi lijepo kad bi gospodin Kasim “ukljucio” svog prijatelja Z. Skuljevica da mu licno objasni nesto “o citanju i misljenju”, posto su to svi drugi ovdje skontali, a on ocigledno nije.
    Ne znam za Medihu, ali mene su ovi dolari poslije njenog imena jako dojmili, pa ne bi bilo lose da nam prijatelj Z. Skuljevic i to objasni.
    Hvala Bogu pa mi Kasim nije jaran, niti bi to ikada mogao biti, tako da mu se mogu smijati koliko hocu.
    To je naravno ono sto sam napisala, a znam na koga bih se u ovom slucaju i sazalila, ali neka to ostane ono sto mislim, vjerujem kao i kod mnogih ostalih koji svrate na ovu stranicu.
    Jedva cekam da izadje neki prirucnik o recimo posudjivanju ociju… odmah cu ga kupiti i pokloniti nekim ljudima da im pomogne da se vide malo tudjim ocima. Gospodin Kasim bi sigurno bio jedna od tih osoba da mi je jaran, ali srecom nije, pa neka mu to poklanjaju drugi jarani, kao Mediha npr.

  • Galo

    May 4, 2010 at 11:44

    @ Mediha – Nismo mi, ni daleko od nadr…. na mostu. Bilo bi lijepo da si me “prevela” za Kasima, jer covjek vec duze zivi u Americi. Sada nije fer da ja objasnjavam, nego ostavljam da se cita onako kako kome odgovara.
    Ja umal’ neprevede Amarov komentar Kasimu, al’ se sjetih da je on s engleskim jezikom na TI, k’o … a proud member of first team…

    @ Kasima – Salu na stranu, slazem se s tobom, sve te knjige tamo u Americi trebamo procitati. Za pocetak, nisu losi ni ovi prirucnici na ovu temu i priZELJKUjem svim Hipicima, business look.

    Zbog mira u kuci, bi trebao ponovo procitati moj raniji komentar do kraja, jer nisi primjetio moju ironiju, izprovociran komentarima u ranijem postu o prirucnicima.
    Smijeh je zdrav, tebi i Medihi zelim sto vise zutih smiles.Pozdrav!

  • Mrgud

    May 4, 2010 at 15:27

    E ako će nam Škulj objašnjavati…onda će nam sigurno biti sve jasno:)))))

  • Kasim (prvi tim)

    May 4, 2010 at 17:29

    MI-Sa$$$$$$
    Odgovorit cu ti na tvoje pismo, po nekakvom redoslijedu.Prvo.Posto su svi ovdje skontali Galu osim mene (po tvom) znaci da cu morati da potrazim pomoc od dr. Skuljevica.
    Pa vjeruj mi da cu mu sve ovo pokazati, a posebno ovu tvoju repliku, jer ni sama ne znas o cemu pises.
    Drugo.Neznam zasto, ali kazes da ne bi mogla biti samnom jaran, i iz tog razloga bi mi se mogla smijat do beskraja.Pa kako da i mi budes jaran kad me neznas, a smiji se slobodno i to ti niko ne osporava, a smijeh je i lijek, ali cini mi se da ti to cinis i sa razlogom, a i bez razloga, pa mi je stvar jasna.
    I, jos nesto vrlo vazno.Nemoj da uvazavas misljenje da ovde vecina misli kao ti.To je spekulativni nacin samoodbrane, ili zadovoljenje sopstvenim misljenjem.A, ako ti neke obicne postove citas izmedju redova pa od toga pravis filozofiju, a sto je primijetno, ovde ti niko nece zamjerit.Prihvatit ce mo te kao takvu, pa sta.Nismo svi isti.U svakom slucaju kad mi bude trebao neki prevodilac, mozda angazujem tebe ili Medihu. Jos jedan pozdrav iz Phoenixa.

  • miro

    May 4, 2010 at 18:00

    kod nas se jos uvijek sve svodi iza onih poznatih.”"primi sirotu na svoju sramotu”" ili ko ce kome nego svoj svoj svome.”Kad ga hvali secerom ga hrani”,ti meni ja tebi”,imas a nedas’,Ako nekom ne ucinis ,nikad nisi valjo,a ako si valjo,jesi se pretrgo’.kakve molbe kakvi bakraci.Molbe se vise ne pisu jer su uvijek bile formalne.Vrijeme je da se realno pogleda oko sebe,da se prvatno(mislim druzenje) i poslovno razdvoje itd.

  • Mediha

    May 4, 2010 at 18:51

    Zeljko Skuljevic kojeg ja poznajem, Kasime, je dzentlemen i sigurno se nikada jednoj zeni ne bi obratio ovako kako se ti obracas. Cudi me zaista da te tvoj prijatelj koji je svakako pisao o “govorenju izmedju” nije naucio kako se istovremeno i misli i govori.
    Ali, nema veze, jarane… mlad si i naucit ces. A dok ti uz svog “dobrog prijatelja” savladas gradivo, ja cu se smijati. Smijat cu se, jer sam zdrava, vesela i prilicno normalna. :)
    Mnoge stvari u zivotu su stvar opredjeljenja… pa i smijeh. Nek’ svak radi sto najbolje zna. Ja cu se radije smijati sa podlogom, nego li filozofirati bez podloge.
    P.S. Moj “jaran”, muzicar i bubnjar, bi iz iskustva morao znati sta bolje zvuci. ;)

  • Kasim (prvi tim)

    May 4, 2010 at 19:46

    Pa moja draga i slatka Medihice, sve zavisi, kome se obracas.Sto se tice “GRADIVA” (mnozina), ja sam ih naucio vise nego sto ti mozes i predpostavit, pa cak mogu i da obucavam, i to vrlo strucno.I nema sta da se cudis mojim prijateljima, moji su, pa da su neznam kakvi.
    A sto se tice smijanja za to imas pravo.Kazu da je smijanje zdravo, i da lijeci.Predlazem ti veliko smijanje, ali ipak nadji bar neki razlog za to.Znam da ti zbog tog sredina ne zamjeri, pa necu ni ja.Jer u tvom slucaju se ne radi o opredjeljenje.A sta ces, nismo svi isti.
    I kao sto rece, neka svako radi svoj posao.Ja cu se smijati sa razlogom a ti iz navike.
    Pozdrav iz Phoenixa.

  • Mediha

    May 5, 2010 at 00:03

    @ Lijepo sto znas dragi Kasimcicu da sam draga i slatka. Jesam, zaista, k’o med! Sigurna sam da bi mogao obucavati, ali sta i koliko strucno, pitanje je sad, pored toliko povrsnosti u pisanju, izrazavanju, pa i razmisljanju. Neko bi kad procita sto ti napises zaplakao, ja se vidis nasmijem :) i zaboli me briga da li mi ti to zamjeras. Jer, ja sam od onih koji znaju cemu se smiju, a cemu podsmjehuju. Ono cemu se recimo, ti smijes, meni je za plakanje. I u pravu si kad kazes: Nismo svi isti. Hvala Bogu!
    Meni bi bilo strasno biti “isti Kasim”!
    Pozdrav i tebi. “Kod nas” u Becu kisa. :)

  • Mi-SA

    May 5, 2010 at 07:41

    Oooo, Kasime… ja se sad stvarno sazali nad tobom. S ovom recenicom: “Pa vjeruj mi da cu mu sve ovo pokazati, a posebno ovu tvoju repliku…” dodjes mi kao malo dijete koje vice: Vidjet ces ti kad te kazem tati! I uplasih se.
    Razlika izmedju mene i tebe, Kasime je, sto ja zaista znam o cemu pisem, a ti samo mislis da znas.
    Moram primjetiti da imas problem kad zene napisu nesto sto ti vrijedja sujetu i bez obzira na zivotno iskustvo i godine tesko ti je shvatiti da nisu sve zene Raze Kamikaze i Zdenke Prdaljke (pardon: pjevaljke), tj. da nisu sve zene kalibar koji te okruzivao u bivsem zivotu.
    O “spektakulativnom nacinu samoodbrane” ne bih, vidi se kome treba pojacanje s titulom :) . Meni sigurno ne, imam je i sama. Obrazovanje je bitno, ali ispred te filozofije, sociologije, psihologije i svih ostalih nauka prvo ide kultura i nivo. Zao mi je, Kasime, ali tebi fali od svega pomalo.
    Ovo ti kazem iz ugla zene koja je u godinama kad je vise ne moraju prihvatati, jer joj je najbitnije da je prihvacena od same sebe.
    Pozdravi mi “tatu” Skulja. Dugo ga nisam vidjela, ali s njim se uvijek moglo lijepo popricati, sto s tobom nije slucaj.

    I hajd’ sad, pokazi da nisi veca mahalusa od mene i ne repliciraj mi, da vidim jesi li ozbiljno mislio kad si napisao: Nismo svi isti!
    :) :)
    Mirela

  • Esegovic Drago

    May 5, 2010 at 09:33

    Vidi,vidi poklopac sa rupom,hrana se lagano krcka ima se vremena i za rostiljanje.

  • Almin B.

    May 5, 2010 at 10:31

    Ovo samo Kasimu moze poci za rukom da se istovremeno posvadja sa dvije jake i inteligentne zene. A sve je kriv ovaj Galo sto ‘vako misli, a ‘nako pise i Mediha sto primjeti.
    Ovdje je trebalo da padnu komentari o prirucniku ( bilo kojem ). Kasim je donekle dobro poceo, ali ga dozlagrdi do Boga samo zbog par smileys ( sto ti je sujeta u mudracu, hihihi ).
    Drage Mediha i MI-SA, ne zamjerite, Kasim je bubnjar i ostala mu je trauma pa lupa/lupeta i danas dan kad god ima priliku.
    Ne znam smijem li sad staviti jedan smiley, da ne bih dobio one dolare od Kasima nazad.
    Tako je to valjda u Americi, oni se zaboravili smijati, oni kad se naljute zaspu te dolarima, a mi ovjde samo “hahahaha…” i zato niti sta znamo, niti sta imamo. Jel’ tako Kasime?
    E, Galo, Galo, lijepo su te ucili: Citaj kako pise, a pisi kao sto: mislis!

  • Esegovic Drago

    May 5, 2010 at 15:17

    Eto uspjeli ste sakriti i taj prijeko potrebni prirucnik-kako do posla,ranije jos jedan prirucnik o medjureligijskim odnosima,a jos puno puno ranije i ono ko nam ukrade dobar dan.
    Uvijek ovako zavrsi,iste osobe u prepirci a da nije vezano za glavnu temu,pa idite u divanhanu pa to raspravite mozda bi neko zelio da dopise nesto o ovom prirucniku a nemoze od vas.

  • i.t.

    May 5, 2010 at 20:52

    drago je skoro pa u pravu.ja pratim stranicu vec dugo i sutim, al mi sad ne bi mrsko izbrojati koliko puta se bas drago pojavio u komentarima o onome ko nam ukrade dobar dan. drago, tebe ima tacno 18 puta, na cimburijadi 11 puta, a i o ovim prirucnicima nisi bio bas sa strane. za divanhanu necu ni da govorim.i ti si bio osoba u prepirci, a kasim se prepire sa svim i svakim, pametuje i gdje ne treba i neka su mu rekli sto je trazio.
    ja nemam nista protiv sto se javljaju jedni te isti kad imaju i znaju sta reci, lijepo se i nasaliti ko se zna nasaliti, ali kasim to ne zna i ponasa se ko da smo dosli u njegovu avliju. a nekima posebno voli spustat, pa vidis kako se nadju i drugi koji to znaju jos bolje.
    meni je svejedno, ali se nakon ovoliko vremena dalo vidjet ko zna, a ko ne zna komunicirati. samo budala se nece braniti.
    lijepo si to primjetio drago, samo prvo se mete ispred svojih vrata.
    puno mira svima,
    i. telalovic

  • Kasim (prvi tim)

    May 6, 2010 at 03:01

    Drage moje drugarice.Sta sad da radim.Vi se raskokodakale, a ja, moram da poustim.A znate ko popusta, i kome.Nema veze za malo neobicne komentare, i kao sto neko rece, nema psovanja a ni uvreda.Uglavnom se razumijemo.Pa zato smo i ovde, da se demokratski raspravimo o nekoj temi.Ako bi se svi sa svim slagali, onda ne bi niko ni diskutovao.Nismo seljaci iz Tetova ili neznam kuda.A sad ovi sateliti sto iz prikrajka broje ko se koliko javlja, ili im ne stima rasprava, pa se na kraju pojave kao ziri, ja ne bih na njih ni obracao paznju.A, di su bili kad je grmilo.Meni je bas drago, Da je Dragutin opet aktivan.Valjlo bi da nam napises jos neku pricu sa svojih putovanja.Ja se sve kanim, ali i je cu nesto napisati, ali nece biti ironicno ni plakovito, nego nesto u mom tonu.Mozda pocnem iz A tona, on je najvisi.
    Pozdrav iz toplog Phoenixa.

  • Mi-SA

    May 6, 2010 at 09:46

    @ Ti si, Kasime, plicak. A u plicaku mozes samo pokvasiti noge i malo se probrckati. Kad hoces zaplivati treba dubina. A dubinu kod tebe ne mozes naci.Zato na ovoj stranici postoje druge osobe. Mora da ti je to ostalo od onih baraka u Radakovu, sta mislis kako li bi se lijepo osjecao i izrazavao da si imao sirinu, kao npr. kucu u Perinom Hanu, Raspotocju, Tetovu sa 4-5 soba, na sprat i lijepo dvoriste. I to sve u ranom djetinjstvu. I da nisi morao dobar dio svog zivota ici konjskim kolima “seljacinama” na noge da im sviras, jer su te uvijek mogli dobro platiti.
    Mozda bih i ja mrzila da su me uvijek mogli platiti da ih zabavljam.
    Nekako te shvatam, sta ces.
    Ono sto preporucujes ljudima na ovoj stranici da citaju o tebi je zalosno, jako zalosno, ali eto dobro je da tebi smijesno i da je tebi to A ton. Svako prema svojim mogucnostima i svom selu.
    A i sateliti iz prikrajka su vjerujem dobro dosli, mozda ne bi bili sateliti da mogu doci na red.

  • zenicaonline

    May 6, 2010 at 12:07

    @Mi-SA, Kasim i ostali: Vjerujem da vas je sve Kasim isprovocirao svojim komentarom na predstvaljanje priručnika a i kasnijim komentarima ali mislim da se ova rasprava razvlači do unedogled. Ovako bi vi mogli do sudnjeg dana. Ni sam ne mogu da vjerujem da ću ovo otkucati ali mislim da je Drago u pravu kada je rekao da su ove prepirke za divnahanu. Takođe mislim da bi malo morali i spustiti loptu na zemlju i malo ublažiti tonove. Kasim po običaju liječi svoje frustracije na “seljacima” i to se, evidentno, ne može promijeniti i po posljednji put ga opominjem da nas ne zamara tim svojim stavom a ostale molim da ga pretjerano ne osuđuju jer to izaziva daljnje prepirke koje se otežu danima.

    @svim čitaocima: jedno malo izvinjenje svima koji su ovih dana obilazili stranicu tragajući za novim sadržajem. Imali smo napad virusa tako da smo oboje dva dana bili pobolesni i nesposobni za postavljanje novih priloga. Stanje se, hvala Bogu, polagano popravlja pa ćemo se vjerovatno ubrzo vratiti starom ritmu rada.

Leave a reply

* means field is required.

*

*

Ostavljanjem komentara slažete se sa pravilima korištenja.