Thursday, February 18th, 2010 at 13:37


Visited 2624 times, 1 so far today

Zenica – raj za privatno poduzetništvo

Tekst: Hana Kazazović
Foto: Damir Vučak

Dok se na drugim temama vodi rasprava o tome ko jeste a ko nije pravi i original Zeničanin ja ću vam pisati o onome što meni lično smeta.

Damir je pisao o ruglu u centru grada, a danas sam ga zamolila da mi napravi i ove fotografije da bih potkrijepila priču. Naime, meni u Zenici najviše smeta ova ulica sa svim svojim pratećim elementima u vidu štandova za prodaju raznih vrsta roba. I ne, uopšte mi nije naglasak na vizuelnom izgledu ovog svega!

Da se izrazim onako kako nemam običaj – boli me neka stvar za izgled kutija na kojima se prodaje roba sumnjivog porijekla, za smeće koje se mota oko svega, za haos i naguravanje prodavača! Meni smeta to što svaki dan gledam kako se u centru grada, u glavnoj ulici konstantno i uporno krši mali milion zakona i niko živ na to ne reaguje!

Roba koja se prodaje nema papir o porijeklu i o tome gdje je nabavljena. Kada kupite istu ne dobijete račun. Ako se otrujete jedući pavlaku kupljenu na nekom od štandova nemate koga kriviti za to. Prodaje se hrana, na kartonu, ribe, keksovi, čokolade. Probajte otvoriti trgovačku radnju i pokušajte da prodajete hranu bez sanitarne dozvole! Pokušajte ne izvaditi sanitarnu knjižicu! Pokušajte otvoriti bilo kakvu radnju, prodavnicu, zaposliti se da radite išta na ovom svijetu bez ljekarskog uvjerenja!

Argument da niko nema petlju da uradi nešto zbog socijalnog mira, i da ovi ljudi zarađuju za život jednostavno traže jednog dobrog mačka da mu se okače o rep. Od čega se u normalnim državama izdvajaju pare za socijalnu pomoć?! Ne od humanitarnih priloga nego od para koje se slijevaju u budžet. Šta će se sliti u naš budžet kada na gomilu robe ne ide ni fening PDV-a?! Da mi je samo nekog ekonomistu da preračuna konkretne gubitke Opštine Zenica na ovakvoj trgovini, garantujem da bi preteklo para i za socijalnu pomoć.

Pitajte vlasnike videoteka i konkretno kino distributere koliko su na gubitku i koliko imaju štete od ovakve prodaje DVD-a na cesti! Pa javna je tajna da su od momenta otvaranja kina u Zenici i ovi ulični prodavači istih spustili svoje cijene DVD-a na 1 KM. Pitajte vlasnika kina koliko košta licenca za prikazivanje samo jednog filma, a isti taj film na cesti kupite za 1 KM! Napominjem, zakonom je ZABRANJENA ovakva vrsta prodaje. Ovo je najdrskije kršenje zakona koje svi ignorišu!

Kada vidim sve ovo meni je lično muka. Svjedok sam masovnog zatvaranja radnji koje ne mogu opstati jer nema posla. Svi mi imamo obaveze koje moramo izvršavati prema državi. Konkretno, ja moram platiti taksu na firmu u iznosu 300 KM koje ovi ovdje na ulici garantovano ne plaćaju. Na iznos svake plate još 69% se da državi, da se ona ima od čega finansirati. Tako rade svi privatnici jer mi kada to ne uradimo dobijamo opomene, nama dolaze kazne, mi na kraju – zatvaramo radnje.

I znate samo u čemu je razlika? Ja sam konkretno ovaj mjesec morala otpustiti svoju jedinu radnicu jer posla jedva imam i za mene samu. I fino smo se razišle, a kako je meni bilo nakon tri godine koje je provela kod mene saopštiti joj to ne mogu opisati. I nakon svega sad radim sama u radnji i pokušavam preživjeti i održati radnju u životu. I ako to ne uspijem, ja ću se zatvoriti u svoja 4 zida i kukati za sebe – NEĆU otići pred opštinu i praviti proteste! E, u tome je razlika. Što sam budala i uvijek mislim da se poštenje isplati, da se cijeni, a nisam od onih koji će dizati dreku i galamu.

Je li trebamo mi regularni i pošteni privatnici napraviti neke proteste u kojima ćemo tražiti samo da se zakon primjenjuje jednako za sve?! Da izađemo sa transparentima i tražimo da se počne primjenjivati zakon?! Pa čitav svijet bi nam se smijao!

P.S. Što se tiče privatnika koji je počeo na pijaci MSC moram te pitati – je li to preporuka svima nama, pa i meni, da zatvorimo svoje radnje, uzmemo par kartona i zasjednemo na cestu? Ako je to rješenje problema onda molim sve čitaoce ove stranice koji me čitaju u inostranstvu da mi na mail jave načine koje imaju za odlazak iz Zenice! Ja definitivno ne vidim sebe u takvom gradu i takvoj državi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Slični postovi

Written by:

Filed Under: Cyber Bosanka

Tags: ,

Trackback URL: http://zenica-online.com/2010/02/zenica-raj-za-privatno-poduzetnistvo/trackback/

Comments

  • Mirsad Đulbic

    February 18, 2010 at 14:05

    Sve u svemu, ovo je veoma konkretan dokaz nemoći lokalne vlasti, ali, intimno vjerujem i “podmazanosti” inspektora. Niko od tih koji žive na budžetu, ne kontaju ili ne smiju skontati, da im ovi ulični prodavci ne pune budžet.
    Druga stvar je u ispravnosti namirnica. Znam da su izuzetno na cijeni i traženi datumari kojima se označava rok trajanja, uz brisanje ranijega roka trajanja. Koliko god ih se nabavi, opet nigdje datumara ni za lijeka!
    Na kraju, ovo je samo vrh ledenoga brijega. Znam da se skupa tehnička roba prodaje “s ruke” po stanovima, od šerpi, lonaca, pegli i šta sve ne, pa do računara, štampača i softvera. O kozmetici, čarapama i majicama, te sličnom, već i vrapci na grani znaju, pa je podosta firmi zabranilo im ulaz, ali i dosta stanara zaključava ulaze protiv najezde tih “trgovavaca”.

    Sem lokalne vlasti, koja bi trebala se držati slova zakonskih rješenja, mislim, da bi se trebali ujediniti i trgovci protiv ovoga šlamperaja.
    Konkretno, najbolje bi bilo tužiti organe lokalne uprave za omogućavanje nelojalne konkurencije. Ne bi to bilo prvi puta u BiH, ali bi se tada razvaljanili i doveli stvari u red.

  • kozolec

    February 18, 2010 at 14:42

    Još jednom pohvale za napisani text!
    Osobno vagam korist i štetu načinjenu nejolajnom konkurencijom na ulicama Zenice, i na kraju prevaga šteta

    ŠTETA po privatnike i ostale:

    - Općina nema koristi iz naslova PDV-a i drugih obaveza prema državi ali zato dozvoljava ovakve stvari;
    - Apsurd situacije je u promociji razvoja regionalnog privatnog sektora i uništavanje istog sa “carton štand business”-om;
    - sveopšte ruglo gradske jezgre i ako želite narušavanje javnog reda i mira;
    - potrošaš / kupac nije zaštićen niti mu se garantira pretpisana kvaliteta ukoliko je uopste i deklarisana;
    - kao posljedica nelojalne konkurencije zatvaramo privatne radnje!

    KORIST
    - Koristi od ovog ŠVERCA imaju samo oni koji su direktno umiješani u ove poslove (šverceri, pokoji inspektor, politika)
    - socijalni mir, koji opet u ovom slučaju ne donosi baš mnogo toga dobrog!

    Alternativu vidim u protestima svih samostalnih trgovaca sa konkretnim i decidnim zahtjevima o uklanjanju svih komponenata trgovine na crno.

  • ja

    February 18, 2010 at 15:15

    Ma evo nisam mogao da se ne javim i JA.Svaka čast za tekst.Nisam imao namjeru da pišem ali sam pročitao komentare dotičnoga MSC i moram njemu da odgovorim.Ako je tebi babo ostavio nasljeđe ili si zaradio lovu nekim sunjivim poslom to ne znači da smo svi na taj način postali privatnici.Svi ti socijalni slučajevi imali su i imaju mogućnost da kao i ja stisnu M… pa da dignu kredit i krenu u neki legalan posao.Niko ni njima nije zabranio kao ni meni i ostalim privatnicima da se obrazuju i usavršavaju pa da probaju napraviti nešto u svom životu a ne da čitav život samo kukaju kako su oni ugroženi.Na kraju krajeva zašto se ja nerviram zbog nekoga MSC-a.On će pošto sve zna i pošto mu je srce tako veliko pomoći tim socijalno ugroženima koji vozaju auta bolja od mene privatnika.

  • karabaja

    February 18, 2010 at 15:19

    Svaka cast na postu.

  • rat

    February 18, 2010 at 16:06

    Ovo je katastrofa, ja kad idem u grad, ili idem bulevarom ili idem kroz park pored muzicke pa pored pozorista, pa uz kocevu do kineskog, pa kroz kineski. Zenica je izgubila svaki atribut koji je cinio gradom.
    Posebna prica je ruglo od stanice, pored stadiona i onaj prolaz pored poliklinike. Prosjaka i raznoraznih prodavaca na sve strane.

  • muta

    February 18, 2010 at 16:42

    Postovana g.Hana! Sve,ama bas sve ste rekli ono sto je bitno i VAZNO u vezi sa ovim problemom!Ko’ bilo sta kaze u odbranu “socijalnih slucajeva”i vaznost ovog “biznisa” za grad,za mene je IDIOT!!!

    Duboko postovanje,zelim Vam dobro zdravlje!!!

  • koks

    February 18, 2010 at 17:09

    ne dao Bog ikome od vas tastaturasha da dozivite da na ovaj nacin sticete korist, dobit, i da se na ovaj nacin enormno bogatite (na minus 12 zimi, a na plus 32 ljeti)

    inace se promet na standovima u titovoj izrazava u desetinama milionima maraka i tu se zapravo donose vazne odluke koje upravljaju drzavom BiH.

  • koks

    February 18, 2010 at 17:24

    i jos nesto: nije li pomalo licemjerno da u jednom tekstu pisete o covjeku koji prodaje satove na ulici, i na taj nacin takodjer krsi ovdje BOLDIRANE zakonske odredbe, citiram: “Napominjem, zakonom je ZABRANJENA ovakva vrsta prodaje. Ovo je najdrskije kršenje zakona koje svi ignorišu!”.

    A onda objavite dva teksta o tome kako ulicna prodaja na ulicama Zenice pravi ruglo od grada?

    prvonavedeni je legenda, a svi ovi drugi zapravo su samo ljudi koji se na taj nacin bogate. tako sam shvatio iz teksta. a iz komentara citam i zakljucujem da ne postoji nikakva mogucnost da je bilo koga od drugonavedenih cista nevolja natjerala da na ovaj nacin dodju do bilo kakvih sredstava za zivot.

    da li to znaci da ako nekog znas on moze da radi to sto radi, a svi drugi nemaju pravo.

    koliko ja znam, pred zakonom smo svi isti. zar ne?

    ja licno mislim da je rjesenje u sljedecem: odrediti jednu od ulica za ulicnu prodaju. i za to naplacivati simbolicnu naknadu. i naravno postaviti neke uslove za prodaju. to postoji i u mnogo vecim gradovima nego sto je zenica. recimo u beogradu, na kraju cvjetne ulice ili kako se vec zove, a jako blizu jugoslovenskog dramskog (moram li reci pozorista) postoji mogucnost ulicne prodaje.
    na pocetku kalemegdana takodjer.
    i ne prodaju se samo suveniri. nego mnogo toga.
    bedzevi, majice.
    cak i u knez mihajlovoj.

    eto tako. pozdrav!

  • koks

    February 18, 2010 at 19:04

    ispravka: desetinama miliona

  • Cyber Bosanka

    February 18, 2010 at 19:45

    @koks: Sam si rekao, na Kalemegdanu i u velikoj vecini gradova postoje ulicni prodavaci koji prodaju suvenire, majice, bedzeve i sl. Znam to dobro, vrlo cesto kupujem na takvim standovima. Ali nigdje ne vidjeh gace, carape, pavlake, zice za pranje sudja i slicno. Mozda nisam dobro gledala?

    I da, kad si vec spomenuo Bilana, moram dodati da u dijelu ulice od Kamenog mosta do robne kuce ima osim njega jos dosta prodavaca. Najveci dio njih (pouzdano znam) ima dozvole od Opstine za takvu vrstu prodaje, i cak placaju mjesecne takse za svoje standove. Da ne pominjem da su mnogo smjerniji, da stoje u krajevima ulice i u principu nikome ne smetaju. Nikoga od njih nema sanse da cujes da povise ton, a kamoli da se proderu reklamirajuci svoje artikle.

    Koliko god se trudio da izazoves sazaljenje prema prodavacima o kojima sam pisala moram ti reci da u tome neces uspjeti. Bar ne kod mene, tastaturasha koji svoj hljeb zaradjuje u istoj ovoj djelatnosti ali radeci po zakonu. Ja sve svoje obaveze placam, a evo konkretno da ti kazem – prije nekoliko dana sam imala ponudu da predjem u jedan od prostora u novom centru na ulazu u pijacu (koji je cca 2 do 3 puta veci od mog sadasnjeg prostora) za istu cijenu koju sada placam. Odbila sam bez razmisljanja jer su bas ti ulicni prodavaci o kojima pisem stvorili takvu klimu da rijetko ko od normalnih ljudi u gradu uopste i staje kraj izloga radnji koje se tu nalaze. A cak bih vjerovatno morala preskakati odredjene “standove” (kutije od banana) da bih dosla do tog prostora.

    Znam da nisam jedina koja tako razmislja, jer tu ima dosta praznih prostora i vlasnici se zale da ih niko i nece iz istog razloga.

    Pouzdano znamo (Damir je provjerio) da ti prodavaci rade za dnevnicu od 6 KM, a masa njih radi za istog gazdu. Neka ih ima 20 (a nema ih toliko) to je 120 KM dnevno. Garantovano su gubici grada mnogo veci, a o totalno unistenom imidzu grada da i ne govorimo. Ovakvo ruglo nema ni u zabacenim dijelovima Pakistana na glavnoj ulici.

    A konkretno, sto se tice ovih “jadnika” koji prodaju sve ovo, mislim da ovakve cifre u drzavi koja ima pod kontrolom trgovinu socijalna sluzba isplati bez po muke, pa se ne bi morali mrznuti na cesti.

  • karabaja

    February 18, 2010 at 19:47

    @koks

    Dobro je rjesenje Cvjetni trg, Knez Mihajlova ali i tamo prije 2 mjeseca sam gledao kako policija privodi ljude koji prodaju robu bez porijekla, nemaju propisane standove, pa tako štandovi koji tamo stoje imaju legalno nabavljene DVD-ove, CD-ove, suvenire, majice, štampu.. ali isto tako ne drže hranu, gaće, čarape i šta sve ne na kartonskim kutijama itd.

    U našem gradu postoji pijaca i krug UNUTAR PIJACE ali očigledno nadležni ne haju za vrstu robe i izlazak van tog kruga.

    Vi ako imate imalo kulture duzni ste veliko izvinjenje nama “tastaturashima” jer poznajem Hanu i znam kako je krvavo stekla ono sto ima, ja sam licno sebe iskolovao prodavajuci na pijaci na -12 i na +32 kako kazete, a ne na cesti da ne bih morao traziti od staraca marku niti pare za skolarinu. Ovi ljudi na ulici nemaju veze sa postenim radom i vecina su iz romske populacije ( hajmo otvoreno) koja je preko noci postavila kutije duz Titove a do jucer ih nije bilo nigdje. Sta je sa ljudima unutar trznice koji placaju svoje standove, drze butike i tezge što se smrzavaju i kuhaju ali barem to cine dostojanstveno ?

    Ne zelim dalje da komentarisem dolazim u iskusenje da vas izvrjedjam.

    S postovanjem,

    Karabaja

  • ZZN

    February 18, 2010 at 19:56

    Koks ,bravo i tvoje mi je misljenje jako blisko..Stvarno nije mudrost dignuti kredit kao sto rece JA i pokrenuti privatni biznis, u Zenici je to vecinom svi bi da imaju neke prodavnice ,butike kafice..internet cafee…jednom rijecuju da se zovu privatnici..Vijest ce biti kada neko ko se upusti u privatluk otvori neku manufakturu i proizvodnju ali stvarno da nesto proizvode.Za mene nema razlike izmedju onoga sto prodaje na kartonskoj kutiji ili u butiku , svi tu robu nabavljaju negdje na Koridoru i sve je vecinom bofl roba.Jedino sto su ovi po prodavnicima,buticima, u prednosti jer su u toplom i izdaju racune za robu,placaju dazbine itd, i stvarno ne vjerujem da bi se iko od njih mijenjao sa onima sto stoje po cijeli dan na kisi ,suncu ,snijegu..pa dragi moji ako vam je to nelojalna konkurencija onda nemam rijeci..
    Kada neki biznis ne ide ne ide ,kriza je i u svijetu a ne samo u zenici, i ovdje gdje zivim kada prodjem gradom uvijek nesto novo otvoreno ,a nesto drugo zatvoreno samo je hrabrost sebi priznati i
    reci da nesto ne ide ,nije to sramota, svijet nema novaca i svak tri puta okrene paru prije nego je potrosi…Pa gdje bi se snabdijevala klijentela tih koji prodaju na kutijama pa ti su jos u vecoj krizi od ovih koji su posjetioci butika.. ako ih se makne i zabrani prodaja, a ako nam Zenica i Bosna zavisi od njihove prijave poreza onda je zalosno..I stvarno je licemjerno da se na jednom postu promovira nas sugradjanin koji prodaje na standu a ostali su bljak??Pa ne moze sve biti sterilno..u svakoj zemlji ima ulicnih prodavaca i meni je licno nezgodnije proci pored tih nasih kroz Titovu ulicu jer bude mi ih zao gledati onako kako se ipak na svoj nacin muce i stoje tu po cijeli dan za mizeriju kojom su ipak vazni u svojim ocima jer prehranjuju sebe i mozda nekoga svoga…

  • Cyber Bosanka

    February 18, 2010 at 20:08

    @ZZN: Zino draga, bas fino zboris. Kad procitam sve ovo pitam se samo koja sam konkretno ja budala kad placam poreze i dadzbine. Nije meni uopste problem stajati na ulici i ja nisam radnju otvorila da bih bila u toplom, nego zato sto su me naucili da radim posteno i da radim po zakonu. Sudeci po ovom sto ti napisa ja sam to uradila da bih izigravala gospodju?

    Vec koksu napisah da konkretni prodavci imaju dozvole i placaju takse, a ovi o kojima sam pisala nemaju nista od toga. Oni samo sluze pojedinim svercerima za bogacenje.

    Ljudi nemaju para, a gace po jeftinim cijenama mogu kupiti i unutar pijace na standovima koji uopste ne moraju biti na glavnoj ulici.

  • ZZN

    February 18, 2010 at 20:09

    p.s. dopuna..
    Ako pouzdano znate ko su gazde za koje nadnice ti ulicni prodavaci.. onda STA CEKATE???? sto ih onda ne prijavite na za to odgovarajucem mjestu .. pa hajde da se jednom krene direktno tamo odakle se riba cisti..ovako sve nema znacaj i ne trebaju nam se ni plasirati onda ovakve stvari , pa se razvije diskusija u nedogled , jedni za jedni protiv a neko tamo zna ko je glavni gazda i nista od svega ujeo vuk magarca.:-(

  • Cogo

    February 18, 2010 at 20:31

    @ZZN – Poredjenje ulicnih prodavaca i onih u buticima i prodavnicama je jednostavno ODRON. Bas onakav u kakvom nam se drustvo nalazi. Odobravati ovaj “ciganluk” na ulicama je opet u istom rangu.

    “Odgovarajuce mjesto” za prijavu ne postoji u pravom smislu tog znacenja jer jednostavno nista ne rade. I oni su ljudi kao ti i ja, i oni prolaze pored svega tog svakodnevno i opet nista ne rade. Problem nije u tim ljudima problem je u cijelom sistemu samo sto mi ne trebamo da prihvatamo taj sistem kao nesto normalno kada ono to nije.

    Da su “inspektori” onakvi kao sto nisu ulice bi davno bile ciste, mozda bi doslo do neke vrste socijalnih nemira koji bi prisilili vlast da nesto promjeni (mozda umanji administraciju za obecanih 50%) i jos mnogo toga kako bi kreirali legitimna radna mjesta.

    Ovako ljudi sute, ili se nesto jalovo bune, vlast trlja ruke, porezni obveznici placaju velike globe a ovi sa kartonima jos uvijek jedva kraj sa krajem sastavljaju.

  • koks

    February 18, 2010 at 20:35

    mislim da nije bas fino licno se prepirati u komentarima nego se drzati teme.
    nemojte biti ko dzonlic i odmah stavove u komentarima nas komentatora shvatati licno.
    ovo samo pokazuje da je bolje zadrzati se u sjeni anonimnosti. jer svako odavanje identiteta vodi u opasnost licnog prepucavanja, cak i kada su komentari krajnje dobronamjerni.
    a mislim da i malo objektivnosti ne bi bilo na odmet.
    i zzn i ja se pitamo zasto imate duple arsine kada je u pitanju ulicna prodaja. jedan tekst govori o ulicnom prodavacu u pozitivnom svjetlu, a onda paljba po ulicnim prodavacima.
    zadrzimo se samo na zakonskim odredbama. bas tom neplacanju poreza. po tom osnovu i on i svi ostali krse zakon. zasto onda njega hvalite a njih kudite?

  • ZZN

    February 18, 2010 at 20:52

    ??Hana ,Hana zasto sve primas tako licno i nigdje tebe ne spomenuh poimenicno..I jako je lijepo i pohvalno sto ti radis posteno i placas svoje doprinose.Ja samo rekoh da vecina otvara prodavnice u kojima se samo prodaje roba sa Koridora ili svejedno odakle, a malo ko otvara nesto da proizvodi i da zaposli 1o ljudi da rade u toj istoj proizvodnji.Ja licno sebi nebih nikada to napravila da otvorim svjesno neku prodavnicu-butik za koji moram placati kiriju,robu ,struju dazbine itd i onda u njoj sjedila i gledala hoce li mi iko uci i nesto kupiti.Doduse ja nisam taj tip ni po temperamentu za mene je posao od 7 do 15 ,plata i kuca i nema te cijene da bi ja to sebi napravila i onda se grizla sa neplacenim dazbinama , cak ni u boljim vremenima a pogotovo u ova krizna vremena . i razumijem tvoju frustraciju..Doduse neko svoj posao i rad zna opjevati do neba ..
    Nedavno kada sam bila u Ze pa ti navratila ja ti rekoh mozda si malo previse dala sebi u zadatak da ispravljas krivu Drinu,pa sada foto aparatom u Zenici zagledas u svaku nepravilnost ..te Hakala zabio ekserimaplakate, te portir na policiji jede cevape i prica punim ustima, te kutija sa carapama malo izvirila iz trznice..te ko je ukrao dobar dan .. pa kada se razvije diskusija onda nam objasnjavas .. joj pa nisam tako mislila.. onda nam ubuduce odmah kazi sta je pisac htjeo da kaze da se mi ovamo ne glozimo bezpotrebno… I ja se ne naljutih kada se nadje odgovor na moju repliku za vasu saradnicu, u kojem kazete ma pustili smo jer to vise govori o samom onome ko je pisao .. bravo.
    Tako i ti nemoj odmah skakati na svaki komentar ko ofurena jer meni se ponekad sivdjaju tvoji tekstovi jer volim ironiju ..ali nekada i ti malo znas pretjerati..
    I davno sam jos i tebe i Damira pozivala kod mene u goste i poziv uvijek vrijedi , pa ako pozelis da se malo odmoris od svega i vidis neki drugi tempo zivota od 1oo na sat i da vidis kako je biti radnica i raditi teze poslove ,biti domacica, biti majka dvoje djece, stici na kurs Francuskog jezikacisto iz razonode vec IV semestar a zivjeti u Njemackoj , stici na probu koncertnoga hora.. i sebe ipak ne nazvati uspjesnom “poslovnom” zenom jer meni to sve dodje kao normalno.. ali kao sto rekoh neki svoja djela i rad znaju opjevati do neba..I znam da monogi koji imaju butike i prodavnice u Ze da ih dovedem ovdje i ponudim im da rade ovo sto ja radim rekli bi sigurno NE..ali ne buh se ni ja mjenjal ni sa kim , niti bi ikome podastirala svoje privatne financije .
    Ostaj mi zdravo i mozda jednom i dodjete u svakom slucaju vrata su uvijek otvorena..pozdrav Zina

  • Cyber Bosanka

    February 18, 2010 at 21:01

    @koks: Ne znam ko se licno prepire ovdje? Ja sam napisala da konkretni prodavaci imaju dozvole i opstina ima svaki mjesec taksu od njih. Opstina im dala dozvolu nakon podnesenog zahtjeva. Ovima u Titovoj nije, dokaz za to je da ih povremeno pokusaju maknuti a onda odustanu. Roba koja se prodaje u centralnoj ulici se moze prodavati i unutar pijace, ali ne – oni imaju udarnu lokaciju i ne placaju nista za nju. Konkretno dupli arsini postoje u slucaju regularnih trgovaca koji imaju obavezu da placaju razne poreze drzavi i ovih za koje ne vazi niti jedan jedini zakon. Hajde mi reci ti – koji zakon se primjenjuje na njih? Koji zakon regulise i odobrava njihov rad na glavnoj ulici?

    Sto se tice anonimnosti, ja sam davno rekla svoje misljenje o tome. Vec godinama sve sto govorim i pisem radim pod punim imenom i prezimenom. A napisah prije neki dan i sta mislim o ljudima koji se kriju iza anonimnosti. Svako zna zasto izabere neki od ta dva nacina.

    @ZZN: Nisi me spomenula poimenicno, ali nisam ni ja pala sa kruske. Pises o tome kako svi mogu uzeti kredit i kako je isto prodavati robu na kartonu i u radnji sa placenim porezima, bas nakon sto sam ja u tekstu to navela kao argument regularnog poslovanja. I uz naglasavanje da “neko svoj posao i rad zna opjevati do neba”. I da, slazem se, spas je u proizvodnji, a kako sam od 1996. godine u privatnom biznisu znam mnoge koji se bave i tim. Ne zna se kome je gore, jer i oni svoje proizvode jedva uspijevaju prodati cak i na nasem trzistu. Ali to je sasvim druga tema.

    Ti si konkretno rekla sta mislis o svemu sto ja radim i ja to postujem. Ne ispravljam krivu Drinu, samo pisem o stvarima koje mi smetaju, a kako vidim iz svega do sada, nisam usamljena u tome. I drago mi je zbog toga, ne mogu ti opisati koliko. Drago mi je kad vidim da ima ljudi koji ce stvari nazvati pravim imenom, i koji ce jasno i glasno reci – ne, to ne valja i moglo bi da bude bolje, to se moze popraviti i slicno.

    Da ne bude zabune, uopste se ne ljutim na komentare i shvatam da svako ima svoje misljenje i pravo da ga javno iznese. To sto sam odreagovala na tvoj i koksov komentar je bilo samo iz razloga da pojasnim sta sam htjela reci, ne zato da bih vas ubijedila u suprotno.

    Sto se tice tvoje replike za nasu saradnicu moram ti reci jednu stvar – postoje tri osobe na ovom blogu koje niko nece i ne moze uvrijediti, sve dok Damir i ja moderiramo komentare. Jedna je bas ta “saradnica” za koju ja konkretno kazem da je sreca poznavati i da se ispostavi da je sva korist od mog i Damirovog pisanja u tome sto smo je upoznali ja ne bih zalila ni za jednim slovom. A slicna je situacija i za druga dva “zasticena” lica koje ovaj put necu imenovati.

    Ostaj mi zdravo i

  • ze072

    February 18, 2010 at 21:26

    nego Hana, nema ti druge, nego sutra od radnje do radnje, pa skupi privatnike i potpisujte peticiju. Bar nesto pokusati, kao one jadne zene iz Bosanke.

  • sunset

    February 18, 2010 at 22:22

    ljudi odoste daleko.hana samo ukazuje na ono sto svako normalan vidi, a nema petlju ili se pravi blesav da to kaže!
    što se tiče rk bosna znam da im je (radnicama) vf komerc nudio radna mjesta.
    ne, gospođe su skontale da se tamo dobro treba zapeti pa su između redova radile kojekave privatne poslove i nisu same sebi htjele uplaćivati određene poreze.kad je sve leglo hajmo mi sad od rk beograd nešto tražiti.
    je li išta pametnije rade ovi iz rudarskog hotela.kad se našla krava muzara hoće i oni kajmak!što je komrad propao?napravi firmi hiljadu maraka štete da bi ti bio dobar deset-dvadeset maraka.pa ljudi u švedskoj bolan ostaju bez posla.

  • Malany

    February 19, 2010 at 11:12

    Em je ruglo (ja vise tom ulicom i ne prolazim), em vjerovatno truju ljude (i to ne samo hranom koju prodaju), em zakidaju budzet, em su nelojalna konkurencija, pa jos primaju socijalnu pomoc po raznim osnovima (znam da to nije neki iznos, ali eto ima i toga) a jedan od tih osnova je nezaposlenost. Za neke od njih znam sigurno da im to nije jedina djelatnost i da imaju dovoljno za zivot i bez toga, narocito romi….. Meni ovih ljudi nije zao (bar ne vise nego sto mi je zao svih ostalih (siromasnih) ljudi u ovoj drzavi). Ne mogu sad svi koji nemaju posla, imaju porodicu …izaci na ulicu i prodavati…. Mnogi misle da je rjesenje “zeznuti drzavu” gdje god mozes i okoristiti se na stetu budzeta, a ustvari na taj nacin samo idu na stetu drugih ljudi. Ma imala bih i ja svasta za napisati, ali da ne ponavaljam sto je vec receno u potpunosti se slazem sa Vama(tobom) Hana.

  • Esegovic Drago

    February 19, 2010 at 11:47

    Odlican prijedlog 072,trebaju se trgovci organizirati medju sobom,pa ce porezna da proradi,za sada su trgovci u prednosti jer jos nisu uplatili porez ako se ujedine pa ga stvarno i ne plate,pitam se iz kojeg budzeta ce drzava da isplati dohotke tim svojim korumpiranim djelatnicima.
    Sto se tice onih radnica(jadnica)iz r.k. tu je lova isparila vec odavno po meni ti vukovi su je vec odavno i potrosili,a mozda se vec odavno vrzmaju oko nekog drugog stada.

  • fargo

    February 19, 2010 at 14:29

    A sta je sa valikim firmama u nasem gradu kao sto su Kalen, Dzananović i slicne, jel mislis da one nemaju duga prema drzavi i općini.Ko njih kontrolise?!! Ako se zna da samo u Ze ima nekoliko firmi koje su duzne svaka po 100.000,00 KM PDV-a a niko ih ne proganja. A Zenica je samo jedan grad u BIH..gdje su ostali mafijasi koji su se udruzili sa politicarima pa rade sta hoce..otvaraju po 2-3 firme pa samo prebacuju sa jednog na drugi racun! Strasno!
    Razumijem Hanu potpuno, jer sam i sama u privatnom sektoru i znam sta sve moram plaćati drzavi, ali pustite ljude koji stoje citav dan na zimi da bi zaradili koju marku sebi i djeci za rucak. Neka im drzava obezbjedi socijalu ili posao pa nek ih onda tjera sa ulica.

  • Adnan Č.

    February 19, 2010 at 15:36

    Slažem se da su pojedini “štandovi” ruglo grada, ali vjerujte da niko od njih nije od “svrbiguza” (čitaj dosade) izašao da radi na tako neuslovnom mjestu…..Možda je i dobro što su tu, jer to nam oslikava situaciju u smetljarniku (čitaj državi)….počeli smo ličiti na Indiju i neke druge dalekoistočne zemlje u razvoju (čitaj u klincu), tako da je lijepo (čitaj pregrozno) da stranac koji se igrom bilo kojeg slučaja nađe u Zenici, a nije ni u ostatku države plaho bolje, na osnovu tih kako ih vi zovete švercera (čitaj jadnih ljudi) vidi stanje kod nas………….a to je jad i bijeda………a neka se zajednica (država, grad) pobrine za bolju zaposlenost, pa makar i sa manjim primanjima, ti će ljudi 1000 % prestati sa svojim “švercom” ( čitaj SRAMOTA ŠTO GOLO PREŽIVLJAVANJE TAKO NAZIVATE ).
    Lijep pozdrav za sve Zeničane i sve ljude dobre volje, objektivne i poštene.

  • miro

    February 19, 2010 at 16:27

    Sta je najzalosnije u svemu tome.Ti takozvani biznismeni koji izvrdavaju porez i bogate se na ovaj ili onaj nacin,kroz korupciju i ostale marifetluke,opet sve ono sto se iz poreske kase treba pruziti gradjanima npr.skolstvo,obdanista i mnoge druge zajednicke potrebstine oni medju prvima imajun tu privilegiju jer su u stanju da sve podmazu.Doslo je vrijeme da nekog za kafu mozes kupiti.Dok su kod nas maco tipovi frajeri koji nista ne rade, vozaju su u dobrim autima uvijek skupa garderoba nakit sl.primjer uspjeha a posteni pregaoci su nesposobnjakovici,nema napredka.Posto zivim u drugim uslovima i imam sansu da vidim kako moze i drukcije moram uporediti, mada su mnogi alergicni na nas vani koji sve vidimo drukcije i strasnije.Kad sam malo bolje savladao jezik citam u novinama,ovoliko uplatio onaj poreza,te onaj isl.Napravim opasku pred kolegama(vise u sali)”ja budale”Na to ce momak 16 god.Jab bih tri put vise uplatio.Rekoh zasto?Pa sta mislis koliko bi tek meni ostalo,a i za infrastrukturu skolsto idt.Odgovor na mjestu opekao sam se mada isto mislim.Sta mislite sta bi se desilo kod nas kod ovog slucaja.Ako neko iz NL cita mozda se sjeti.u nasem glavnom Provincijskom gradu(Zwolle) raspisali konkurs u opstini za zakonodavca(pravno lice)Komisija je izabrala najpovoljnijeg i uz potvrdu gradonacelnika prime covjeka .Nakon izvjesnog vremena otkrije se da su Zakonodavac i gradonacelnik kucni prijatelji.Mada je regularno konkurisao i nije koristio,prijatelja,jer je bila neovisna komisija koja nije znala da su prijatelji.Zbog same sumnje su obadvojica dobili otkaz po pritiskom stranaka.Kod nas ne bi niko ostao na svojoj funkciji jer malo je onih koji su regularno zaposleni.Kad dostignemo 10% nivo razmisljanja kao u NL mozemo se nadati nekom napredku.

  • eleagnus

    February 19, 2010 at 18:59

    Draga Hana,
    post je pravi, respect! Nazalost, ostalo nam je da se puno ne pitamo jer od silnih pitanja cemo poluditi (i od ovih drugih kojima nije jasno sta tu ima da nam smeta). Iskreno se nadam da ce se jednog dana pojaviti kriticna masa koja je prevagnuti na ovu “normalnu” stranu.
    Za sve si u pravu, i… kako niko to pitanje ne postavi nasim gradskim ocima? Kako direktor trznice dozvoljava da se pravi onaj cirkus od ulaza na pijacu? Onaj prolaz u pijacu postaje nocna mora kada se pokusavam probiti kroz keksove, carape, case…. Kako se mogla postaviti ona cirkus-trafika s gomilama cipela na samom ulazu pijace koja ometa normalan prolaz….itd

  • Kasim (prvi tim)

    February 19, 2010 at 19:25

    Ljudi, vjerovali ili ne, ja sam zadovoljan ovom situacijom u Zenici.A evo i zasto.Pa mi smo (nazovi) drzava, koja je nedavno izasla iz rata i pretrpila ogromna razaranja.Mi smo iz jednog socijalnog drustva preko noci uplovili u kapitalizam o kojem mnogi nisu imali pojma.(Nazovi) Drzava nema ni predsjednika, ni himne, a u pola drzave ne moze da igra reprezentacija u bilo kojem sportu ili obliku.U vise nasih ambasada nema drzavne zastave.Jos smo uvijek protektorat, sto znaci drugi odlucuju o nasoj sudbini.Na snazi su nekakvi labavi zakoni, koji kriminalcima daju sansu za uspjeh.Vidimo i samo kakva nam je vlast i gdje nas vodi, a sto je najgore opet ce svi glasat za iste.Pa sta onda hocemo.Gore ne moze biti i nemamo kud.Evo nedavno gledam na Cnn-u neku emisiju o zapadnom Balkanu.Jedan strucnjak kaze da se recesija nije puno osjetila tamo.On objasnjava da smo dosli do kraja, da vise nemamo kud osim revolucije.A i to nema ko da povede, znaci da smo u tu gdje smo.

    I sad mi digli dreku protiv ovih prodavaca na ulici.Cini mi se da je to nuzno zlo.To je ocajnicki nacin da se nesto zaradi.Pa to nam je odraz i stanja i (nazovi) drzave.Postoje nacini da se ove stvari dovedu do nekakvog reda ali za to treba ljudi i zakona.A posto kod nas nema ni jednog ni drugog, onda je stanje zadovoljavajuce.Samo da ne bude i gore (rata).

  • cobra

    February 21, 2010 at 13:45

    hana,svaka ti cast,samo nastavi jer mi koji zivimo i radimo u zenici razumijemo o cemu govoris a ovi sto uce francuski,njemacki i neke druge jezike da bi tamo radili po citav dan pa onda ovamo dolaze da glasaju za sda,da se ovdje sisaju i popravljaju zube i onda se jos stisnu kad trebaju platit kafu molim da nas ostave na miru da rjesavamo svoje probleme a oni neka nastave svoje robovske zivote i da naravno da treba skloniti one gace sa ulice…

  • Adnan Č.

    February 24, 2010 at 14:37

    pardon, preletio ga…..

  • selmagis

    May 29, 2010 at 00:33

    Tko je u ovom gradu LUD, tko ZBUNJEN, a tko NORMALAN?
    Čuli ste ovih dana u sredstvima informiranja da je zenički distributer filmova Ekran imao akciju u borbu protiv nelegalnog umnožavanja filmova koja je trajala SEDAM DANA, te ponudio nagradu od 500 KM PRVOM GRAĐANU koji UZ RAČUN donese ULIČNU kopiju filma Robin Hud. Već sam nekoliko večeri slušao o akciji u oglasima naše lokalne TVZ, kada sam tog prijepodneva prolazio pored štanda pokazanog na prvoj slici gore, samo što je bilo mnogo više prolaznika nego što je na slici pokazano, jer je bilo ugodno vrijeme. Navikao sam, kao i svi drugi ovdašnji, na viku prodavaca dok se prolazi pored njih, i najčešće ne obraćam pažnju. Međutim, ovaj put mi je vika sa pomenutog štanda izmamila osmjeh. NARODE, NARODE, OVDJE JE ROBIN HUD!!! Zastao sam i pogledao uokolo. Niko nije reagovao na povike. Čitao sam poslije u sredstvima informisanja izjave od Ekrana da se odazvao veliki broj GRAĐANA Zenice, i da imaju veliki broj upita, mailova, gdje da donesu račune, slike, i šta je potrebno da urade kako bi pomogli, a da će Ekran u narednih nekoliko dana sve prijave razmatrati, i da će akciju raditi AKO TREBA SVAKOG MJESECA.
    Možda ovo što sam napisao nema veze sa onim što je Hana napisala, a možda i ima. Ako nema druge veze, onda je to barem prva priložena slika gore.
    Ja se i dalje pitam, e evo i sve druge cijenjene stanovnike ovog GRADA pitam: Tko je u ovom gradu LUD, tko ZBUNJEN, a tko NORMALAN?

  • selmagis

    May 29, 2010 at 00:46

    Još jedno pitanje, ali samo za ove što ne koriste slova ĆČĐŠŽćčđšž, zašto ih ne koriste?

  • Galo

    May 29, 2010 at 10:34

    @shelmagish
    “Pravo pitanje” i ja se vec odavno pitam sto ne pisu ĆČĐŠŽćčđšž ;)

  • karabaja

    May 29, 2010 at 11:02

    LUD je EKRAN i NEDŽAD jer pokušavaju da legalno upošljavaju više od 50 ljudi i legalno državi izmiruje obaveze, obezbijede da naš grad ima kino kako treba u vremenu kada ga nemaju niti Tuzla, Mostar, Novi Sad…itd..

    ZBUNJENA je PU Zenica jer ne znaju čija je više nadležnost nelegalna prodaja.

    NORMALNI su šefovi i uposlenici kantonalnih i općinskih inspecija jer primaju lijepe novce za svoj nerad i sve to sa strane posmatraju iz svojih sjedišta 100m udaljenih od ovih lokacija i prave se “nemoćnima” dok ne legne plata i regres i džepova poreskih obveznika.

  • miro

    May 29, 2010 at 13:16

    evo zasto ne koristimo pomenuta slova.Kao prvo ih je toliko da nemam vremena svaki put traziti posebne simbole i izabirati slova jer kako znate nema na tastaturi slova.tekstove koje napisem na word ukucam ali onda moram poslati na email blentovena da tekst uvrsti jer neznam neki drugi nacin a mislim i mnogi.Kad otkrijem imat cetesve kako treba.ok.pozdrav

  • Mrgud

    May 29, 2010 at 14:44

    @selmagis: hajde ti probaj uvest kontigent tastatura sa tim slovima u Ameriku ili Australiju i rijesili smo problem.

  • Hogar Strasni

    May 29, 2010 at 15:10

    Ako ljudi hoce da komuniciraju i da se razumiju ( sporazumiju ), najmanji problem su tacke, zarezi i kvake.
    Ja, naprotiv, vrlo cesto mislim za mnoge koji ih koriste da bi bolje bilo da ih zaborave i predju na ovu osiromasenu formu, jer su afrikati nesto za sto ih majka priroda nije bas posebno nadarila ;) I ne mislim da zbog toga ne trebaju pisati ili javljati se i da sam ih zbog pogresno upotrijebljenog slova ili kvake slabije razumio.
    To smo mi, uvijek trazimo dlaku u jajetu i to obicno tamo gdje ta “dlaka” nema nikakav uticaj za nasu dobrobit.
    Evo umjesto pomenutih slova od mene malo drugacijih kojima moja tastatura raspolaze: ß, Ö, Ä, Ü, Q, W i koja mi ovdje gdje zivim tadkodje svakodnevno trebaju.

  • selmagis

    May 29, 2010 at 16:28

    Poštovani komunikatori, objasnite mi u vezi afrikata, da li je @Cobra mislio da oni koji ovamo dolaze da glasaju za sda, dolaze da se ovdje “sisaju” ili “šišaju”?
    @Mrgude, ne treba vam kontigent tastatura, nego dobre volje, softwer (dostupan na netu), malo samoljepivog papira i olovka.
    @Miro, ako možeš pomenuta slova koristiti u Wordu, možeš i izvan Worda. Uz malo truda, imat ćete velike lične dobrobiti jer nećete biti ograničeni u komunikacijama sa onima koji teško razumijevaju rečenice i kada su u potpunosti gramatički i misaono ispravne, a nećete im moći reći da traže dlaku u jajetu jer ćete možda ovisiti o nekoj njihovoj odluci. Imam lična iskustva, pa su to moje dobronamjerne preporuke.

  • miro

    May 29, 2010 at 19:20

    Evo upravo mi je (k) čerka pokazala kako ću ubaciti naša slova u tekstove tjst odgovore i komentare,pa neće biti više problema bar sa moje strane.Hvala selmagis na pomoći sad vidim kako je jednostavno.pozdrav.

  • selmagis

    May 29, 2010 at 19:44

    @Miro, zaista se radujem da ima onih koji razumijevaju dobronamjernu kritiku. Najčešće je potrebno samo malo volje i da se uz zero cost mogu dostići čak i veliki dometi

  • muta

    May 29, 2010 at 21:53

    @miro!Miro,”lego’”si na rudu!Da nisi bio toliko “fin”,pa ugadjao stvarima bez kojih se moze i koje nisu vazne ako postoji dobra volja za komunikaciju(U pravu je Hogar Strasni),ne bi se ispostavilo da rijec “kcerka”pises pogresno!!!Naime,nije “rogato”,vec”nogato”slovo “c”! Naravno,salim se(ali sam u pravu),selmagisu ne osporavam pravo da dodaje”zaprsku”,ali ovdje smo da se druzimo i “ljudujemo”!!!Prava sreca,pa se ne javljaju oni koji imaju “arapsku”tastaturu!!!

    Svima zelim dobro zdravlje i svaku srecu u zivotu!!!

  • Esegovic Drago

    May 30, 2010 at 01:08

    Ma necu da imam volje,ovako izgleda da tepam.Simpaticno,hahaha……

  • miro

    May 30, 2010 at 08:48

    Muta ,jarane ako ovako nastave da me svi ispravljaju mozda cu konacno da naucim upotrebljavati pravilno nogato i rogato ”c”ali ne ako ovako nastavim pisati

  • muta

    May 30, 2010 at 10:20

    Miro,posto si Ti legenda bloga i Zenice,znam da si me razumio…Sva sreca da nismo Talijani ili Latini,pa da imamo “vece”probleme!Recimo,da sam Te pozvao na pice kod Lutve na Carini,Talijani bi to shvatili drugacije…Ti,kao “stari”zenicanin znas o cemu se radi,a meni je TO najvaznije!!!

    Zelim Ti dobro zdravlje,naravno i Tvojoj obitelji!!!

Leave a reply

* means field is required.

*

*

Ostavljanjem komentara slažete se sa pravilima korištenja.